L'Audiència Nacional descarta que Joan Coma cometés un delicte d'incitació a la sedició
El regidor de la CUP afirma que la resolució demostra que "la desobediència i la solidaritat són la millor arma contra la injusta justícia espanyola"

foto 3194438
El jutge de l'Audiència Nacional Ismael Moreno ha descartat que el regidor de la CUP de Vic Joan Coma cometés un delicte d'incitació a la sedició quan, durant un ple municipal en quÈ es debatia una moció de suport a la declaració del 9-N, va cridar a la desobediència. En la seva interlocutòria, a la qual ha tingut accés l'agència ACN, el jutge entén que Coma mostra "una tenaç voluntat de desobediència a la legislació de l'Estat amb l'objectiu de crear un estat català independent a través d'un procediment no previst en la legislació vigent", però apunta que "no consta" que el regidor proposés als ciutadans que participessin en un "aixecament públic i tumultuós per impedir l'aplicació de les lleis". Per això, el magistrat ha decidit inhibir-se en el jutjat d'instrucció de Vic perquè aquest determini si els fets poden constituir delictes de desobediència i prevaricació.
Des de Londres, Joan Coma ha subratllat que la resolució del jutge demostra que "la desobediència civil i la solidaritat són la millor arma contra la injusta justícia espanyola". "Hem desobeït, hem guanyat", ha assenyalat des del seu compte de Twitter, {en què} ha tornat a utilitzar la metàfora de la truita. "Hem girat la truita, hem fet de la repressió solidaritat i mobilització. Ara referèndum".
Hem desobeït, hem guanyat. L'AN arxiva la causa. Gràcies a tothom pel suport, en especial el @Moviment3003 i tothom qui ha lluitat. Seguim.
— Joan Coma i Roura (@joancomaroura) 3 de abril de 2017
Un any del que només en tinc bons records. Hem capgirat la truita, hem fet de la repressió solidaritat i mobilització. Ara, referèndum. https://t.co/0Ix5AKPAoL
— Joan Coma i Roura (@joancomaroura) 3 de abril de 2017
El 24 d'octubre del 2016 Coma estava citat a declarar davant el jutge per aquests fets però, al no comparèixer, els Mossos d'Esquadra el van detenir per portar-lo a declarar a l'Audiència Nacional. En aquesta declaració, tanto el jutge com el fiscal li van preguntar pel significat de l'expressió que va utilitzar en el ple municipal de Vic celebrat el 9 de desembre del 2015: "per fer una truita s'han de trencar els ous". El fiscal Vicente González Mota li va insistir que aclarís si quan va utilitzar aquesta expressió, "trencar ous" implicava una crida a l'"ús de la violència" i de la "força" perquè "els ous no es trenquen sols".
Referèndum a Catalunya Vic CUP Independència de Catalunya Sedició Audiencia Nacional Joan Coma
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Genealogia ¿Qui era la mare del nou Papa, Lleó XIV? Així era Mildred Martínez
- Míchel, hospitalitzat d'urgència per un problema de salut
- Mor Margot Friedländer, supervivent de l’Holocaust
- Nou Pontífex Parla l'investigador de Tortosa que va dissoldre la secta Sodalicio del Perú: "El papa Lleó XIV va tenir un paper imprescindible"
- Cita internacional el 10J La Sagrada Família de Barcelona convidarà el Papa Lleó XIV pel centenari de Gaudí al juny de 2026
- Febre per Bad Bunny: 10 concerts a Madrid i 2 a Barcelona
- Mor James Foley, el director predilecte de Madonna i responsable de dues pel·lícules de la saga ‘Cincuenta sombras de Grey’