EL POLS INDEPENDENTISTA
Artur Mas iniciarà a Brussel·les la seva gira europea per explicar el procés sobiranista
L'expresident, a qui el Govern va encarregar representar el procés a l'exterior, anirà també a París i Ginebra
56q9056
L'expresident de la Generalitat Artur Mas iniciarà el pròxim 25 d'abril a Brussel·les una gira europea per explicar, per encàrrec del Govern, el procés sobiranista i la "persecució judicial dels càrrecs electes catalans". Segons ha informat a través d'una nota el Consell de diplomàcia Pública de Catalunya (Diplocat), el 'tour' portarà l'expresident inhabilitat també a París (dia 26) i Ginebra (dia 27).
La conferència que impartirà en les tres ciutats, on té previstos diversos actes, es titula '¿Un referèndum per a Catalunya?'. Després de la inhabilitació de Mas i de les exconselleres Joana Ortega i Irene RigauJoana OrtegaIrene Rigau -a la qual va seguir la de l'exconseller Francesc HomsFrancesc Homs- per organitzar el 9-N, l'expresident català va rebre, el passat 21 de març, l'encàrrec del Govern de representar el procés a l'estranger. En canvi, la CUP, l'aliat parlamentari del partit de l'Executiu, Junts pel Sí, va exigir fa uns dies a l'expresident que deixi d'exercir aquest paper.
La reclamació va tenir lloc durant l'última compareixença de Mas al ParlamentParlament per donar explicacions del 'cas 3%', després de la confessió de Fèlix Millet i Jordi Montull, durant el judici pel saqueig del Palau de la Música, del cobrament de comissions per part de CDC a canvi d'adjudicacions d'obra pública. L'excap del Govern, no obstant, seguirà exportant el procés a l'exterior.
DOCUMENTAL QUEBEQUÈS
Notícies relacionadesEls actes estaran organitzats pel Diplocat en col·laboració amb les delegacions de la Generalitat en França, Suïssa i davant la Unió Europea (UE). L'agenda inclourà una conversa entre Mas i un periodista local, així com la projecció del documental 'Le Peuple interdit' ('El poble prohibit'), del quebequès Alexandre Chartrand
El film destaca "el caràcter popular i transversal", assenyala la nota del Diplocat, "del moviment sobiranista" i mostra diferents personatges que es van involucrar en la consulta alternativa del 9 de novembre del 2014, un dels quals és el propi Mas, així com els esdeveniments que van envoltar les eleccions del 27-S.
- Amb un rebut anual de 17,5 euros de mitjana Unes 240.000 llars de l’àrea de Barcelona començaran a pagar el Tribut Metropolità el 2026
- Una jutge investiga la suplantació de la identitat d’Ustrell
- Demografia Barcelona és la capital espanyola amb més proporció de població estrangera i on més creix
- Automoció BYD estudia obrir una fàbrica de cotxes elèctrics a Catalunya
- "Florentino, ven-lo d’una vegada a l’Aràbia"
- Hisenda confirma: Aquest és l’únic poble fora de Barcelona que entra al top-20 dels més rics de Catalunya
- Cas Koldo El sistema de pagaments al PSOE sorprèn el jutge: ¿Els diners els recollia qualsevol persona que li digués Koldo, un motorista, qui fos?»
- Al Congrés Junts aprova la llei d’Atenció a la Clientela del Govern que prohibeix les trucades ‘spam’
- BARÇA Pedri es lesiona i estarà diverses setmanes de baixa
- La jutge nega al MNAC la possibilitat d’un informe pericial sobre el trasllat de les pintures de Sixena
