Mas diu que l'Estat vol destruir el PDECat perquè sense ell "no hi haurà" independència
L'expresident evita citar el 'cas 3%' en un acte a Barcelona, encara que sosté que el Govern central els ataca "per terra, mar i aire"
L'expresident de la Generalitat Artur Mas ha acusat aquest dissabte el Govern central d'intentar "destruir" el PDECat "per terra, mar i aire", perquè són conscients que sense l'antiga Convergència "no hi haurà Estat" independent per a Catalunya. Mas ha fet aquestes afirmacions en l'acte de presentació del PDECat a Barcelona, just l'endemà que s'aixequés el secret de sumari del 'cas 3%', del qual ha transcendit que els investigadors assenyalen a l'extresorer convergent Andreu Viloca com l'"aconseguidor" de comissions a canvi d'adjudicació d'obres.
Acompanyat de la presidenta del partit a Barcelona, Mercè Homs, i del portaveu del grup municipal, Joaquim Forn, Mas ha evitat citar explícitament les últimes informacions que apunten a un presumpte finançament irregular de Convergència, però sí que ha denunciat: "Van per nosaltres directament".
Segons la Fiscalia Anticorrupció, l'extresorer de CDC Andreu Viloca era la persona responsable de la presumpta concessió d'obra pública a canvi de comissions, mentre que un constructor ha declarat en secret davant el jutge que instrueix el 'cas 3%' que Mas li va donar instruccions sobre pagaments irregulars a CDC en una reunió amb l'exconseller de Justícia Germà Gordó.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig