EL POLS INDEPENDENTISTA
La Generalitat distingeix Vicente del Bosque per afavorir "el diàleg i la concòrdia"
L'exseleccionador de futbol i Nueva Economía Fórum reben el Premi Blanquerna

rjulve34267410 gra276 toulouse francia 13 06 2016 el seleccionador de170201171614 /
La Generalitat ha distingit amb el Premi Blanquerna l’exseleccionador de futbol Vicente del Bosque per la seva «personalitat sempre tendent a posicionaments públics favorables al diàleg i la concòrdia». El guardó, que atorga la delegació del Govern a Madrid, reconeix la tasca d’aquelles persones i entitats que han contribuït, en l’àmbit estatal, al desenvolupament, la promoció, el coneixement o la projecció de Catalunya, així com també a la millor entesa i diàleg entre la societat catalana i l’espanyola.
Nascut a Salamanca el 1950, Del Bosque, exfutbolista i exentrenador del Reial Madrid i de la selecció espanyola, ha defensat en diverses ocasions el dret a decidir de Catalunya, fins i tot davant del president Mariano Rajoy, a qui va reclamar el 2015 una solució «intermèdia» per resoldre el pols independentista.
Notícies relacionades
A partir d’aquest any, la Generalitat ha establert dues categories per al Premi Blanquerna, una personalitat, i una institució, empresa o entitat. En aquest segon apartat ha sigut distingida Nueva Economía Fórum.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança