Puigdemont convoca la cimera del referèndum per al 23 de desembre
La cita tindrà lloc al Parlament i estarà presidida pel president i Forcadell

jgblanco36380429 barcelona 22 11 2016 carles puigdemont durant la reuni de161122102605
El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha convocat per al 23 de desembre la cimera sobre el referèndum, a la qual assistiran els membres del Pacte Nacional pel Dret a Decidir amb l'objectiu de forjar un consens polític i social en l'organització de la consulta d'independència, segons ha avançat l'Agència Catalana de Notícies (ACN).
La cimera tindrà lloc al Parlament just després que els pressupostos superin el debat a la totalitat, i estarà presidida pel mateix Puigdemont i la presidenta de la Cambra, Carme Forcadell.
Puigdemont ha posat data al conclave després de constatar que les insistents crides al diàleg del Govern central no s'han materialitzat. Fonts de Presidència citades per l'ACN insisteixen que es manté la voluntat de pactar un referèndum, però que, paral·lelament, s'iniciaran els preparatius per poder-lo celebrar encara que no s'acordi amb l'Estat.
Notícies relacionadesLa cimera sobre el referèndum és un compromís aprovat per Junts pel Sí i la CUP en el debat de política general del Parlament
Les últimes reunions del Pacte Nacional pel Dret a Decidir han tingut lloc el març del 2015 (per abordar les eleccions del 27-S) i el novembre del 2014 (a les portes de la consulta del 9-N). A les cites hi han anat habitualment representants de CiU, ERC, la CUP i ICV-EUiA, així com de les entitats sobiranistes ANC, Òmnium Cultural, AMI i Súmate, a més de representants de patronals i sindicats. La CUP ja ha anunciat que a la del dia 23 de desembre té pensat convidar-hi l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau.
Referèndum a Catalunya Carles Puigdemont Junts pel sí Parlament CUP Ada Colau Independència de Catalunya
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- Genealogia ¿Qui era la mare del nou Papa, Lleó XIV? Així era Mildred Martínez
- Míchel, hospitalitzat d'urgència per un problema de salut
- Mor Margot Friedländer, supervivent de l’Holocaust
- Nou Pontífex Parla l'investigador de Tortosa que va dissoldre la secta Sodalicio del Perú: "El papa Lleó XIV va tenir un paper imprescindible"
- Cita internacional el 10J La Sagrada Família de Barcelona convidarà el Papa Lleó XIV pel centenari de Gaudí al juny de 2026
- Febre per Bad Bunny: 10 concerts a Madrid i 2 a Barcelona
- Mor James Foley, el director predilecte de Madonna i responsable de dues pel·lícules de la saga ‘Cincuenta sombras de Grey’