Podem suspèn la presidenta del Parlament balear per una presumpta manipulació
Txelo Huertas i dos dirigents haurien mirat de beneficiar-se d'un conveni del Govern amb un laboratori
undefined36198527 madrid 08 11 2016 rueda de prensa posterior a la reuni n de161107133318 /
L'executiva de Podem ha suspès cautelarment i ha obert expedient disciplinari a tres dirigents balears per la presumpta utilització dels seus càrrecs orgànics en benefici propi. La decisió l'ha pres aquest dilluns la cúpula i ara el cas serà analitzat per la Comissió de Garanties que determinarà si la sanció és definitiva i, en tot cas, podria expulsar-los del partit.
Els suspesos són Txelo Huertas, la presidenta del Parlament balear; Montserrat Seijas, diputada; i Daniel Bachiller, conseller autonòmic. Segons ha explicat el secretari d'organització, Pablo Echenique, tots tres van intentar presumptament manipular un conveni amb un laboratori dirigit per Bachiller utilitzant els seus càrrecs en la direcció del partit a les Balears.
"S'han detectat indicis que presumptament han fet ús de la seva posició com a càrrecs públics per avançar interessos personals amb la firma d'un conveni entre el Govern balear i el laboratori científic que dirigeix aquesta persona", ha anunciat Echenique.
Notícies relacionadesEs dóna la circumstància que Bachiller va participar en les negociacions amb la presidenta balear Francina Armengol (PSOE). El mes de setembre passat el partit ja el va apartar de la negociació dels pressupostos autonòmics.
Aquesta tarda està prevista una compareixença de la direcció de Podem a les Illes Balears per aclarir la situació.
- Sector bancari El Sabadell celebra el seu èxit en l’opa i obre etapa amb Armengol al capdavant
- El periple del Pontífex El Govern i l’Església culminen amb la visita del Papa una legislatura de pactes
- Automoció Volkswagen demana polítiques europees no proteccionistes
- L’Ibex rebota un 2,47% i el petroli s’enfonsa un 7% entre l’optimisme
- Els efectes del conflicte de l’Orient Mitjà Pimec reclama a les empreses apujar salaris malgrat la guerra
