El TC acorda remetre a la fiscalia l'actuació de Forcadell
La Fiscalia serà qui decidirà si la presidenta del Parlament va desobeir
La resolució anul·la les conclusions de la comissió d'estudi del procés constituent
/
El Tribunal Constitucional ha acordat remetre a la fiscalia l'actuació de la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, per permetre la votació de les conclusions de la comissió d'estudi del procés constituent que obrien la via de la unilateralitat, perquè sigui ella la que determini si va cometre delicte o no. La resolució acorda la deducció de testimoni de particulars contra ella i, si es dóna el cas, contra qualsevol altra persona que hi pugui estar implicada.
El ple de l'alt tribunal ha aprovat per unanimitat demanar al fiscal que exigeixi "la responsabilitat penal" que correspongui a Forcadell, per no acatar les resolucions del tribunal. La decisió adoptada s'ha produït en l'incident d'execució de sentència presentat per l'Advocacia de l'Estat per considerar incomplerta la sentència del 2 de desembre del 2015 i la resolució del 19 de juliol passat.
Notícies relacionadesEl Constitucional no ha necessitat utilitzar la reforma exprés realitzada pel Govern del PP abans de perdre la seva majoria absoluta, ja que la possibilitat de remetre les actuacions a la fiscalia existia amb anterioritat. La resolució també ha acordat la nul·litat de les conclusions de la denominada comissió d'estudi del procés constituent, la votació de les quals va promoure Forcadell contra la prohibició dictada prèviament pel tribunal.
En el seu informe, la fiscalia s'havia mostrat a favor de deduir testimoni contra Forcadell a l'entendre que la seva actuació en l'aprovació de les conclusions de la comissió d'estudis sobre la independència podia tenir rellevància penal.
- Judici fiscal general El cap de Gabinet d'Ayuso declara que "es desferma la bogeria" quan va donar el mail en què el fiscal es mostrava "disposat" a pactar amb González Amador
- Urbanisme La UPF enderroca les últimes cases dels militars de la Ciutadella
- A Vilablareix Incendi al restaurant Mas Marroch dels germans Roca: crema tota la cúpula del local
- Home atrapat Rescaten un home tancat al recinte d'un prostíbul a Medinyà
- Polèmica entre les subcontractes La Generalitat detecta desenes de treballadors turcs sensepapers a les obres del Camp Nou
- Crisi per la gestió de la dana El PP i Vox reprenen els contactes davant el relleu de Mazón i el nou cicle electoral
- Crisi per la gestió de la dana Rosa Álvarez: «Als nostres familiars els va matar la mala gestió, no el clima»
- Les memòries de l’excap de l’Estat Joan Carles, al seu fill: "Renunciar a la meva herència és rebutjar-me"
- El rei emèrit admet per primera vegada "relacions extraconjugals"
- Les causes de l’excap del Govern Pujol esgrimeix "marcadors d’Alzheimer" davant el tribunal
