El PSC defensa el dret de Sánchez de convocar primàries
Ros i Iceta avalen la iniciativa del líder del PSOE de sotmetre's a una "moció de confiança"
/
El PSC defensa el dret de Pedro Sánchez a decidir quan i com convoca les primàries. Els socialistes catalans han avalat la decisió del secretari general del PSOE de muntar un congrés llampec per al 23 d'octubre, en una jugada que ha agafat els crítics a contrapeu.
"Si Pedro Sánchez veu qüestionades les seves propostes, té tota l'autoritat per demanar que es convoquin primàries", ha sentenciat Àngel Ros, president del PSC, que ha defensat que Sánchez també té la legitimitat per intentar la formació d'un Govern alternatiu. Segons l'alcalde de Lleida, aquestes primàries serien una mena de "moció de confiança" sobre la figura de Sánchez. Les primàries del PSOE arribarien una setmana després de les del PSC.
Notícies relacionadesTot i reconèixer que els resultats del PSOE a Galícia i Euskadi no han sigut bons, el president del PSC ha considerat que no s'havien de considerar un càstig a la línia política de Sánchez. "Una cosa és analitzar i treure'n conclusions, i una altra és extrapolar els resultats". De totes maneres ha volgut apuntar que estaven convençuts que "el resultat hauria sigut pitjor si haguéssim facilitat la investidura de Mariano Rajoy".
SUPORT TOTAL
Ros ha anat en la mateixa línia que Miquel Iceta, que havia afirmat a TV-3 que no creu que Sánchez hagi "quedat debilitat amb aquests resultats" i que considera que els resultats haurien sigut pitjors si s'hagués ajudat a investir Rajoy abans dels comicis. "Estaríem parlant d'una hecatombe o d'una pràctica desaparició (del PSOE)". El primer secretari del PSC valora que sense el "soroll intern" en el PSOE hauria pogut treure una millor nota del doble examen de Galícia i el País Basc. En el comitè federal d'aquest dissabte Iceta tornarà a donar el seu suport a Sánchez, un recolzament que considera que és majoritari en el partit. "Sé, o crec saber, que els militants, de forma molt majoritària el recolzen i recolzen la seva línia".
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- La contracrònica Vinícius arruïna la millor tarda de Xabi
- Cues pel 48 Open House Barcelona
- Tràmits Confirmat: els majors de 70 anys hauran de renovar el seu DNI permanent abans d’aquesta data per ordre de la Unió Europea
- Després de més de tres hores de reunió Puigdemont trenca amb el PSOE: "Podrà ocupar poltrones, però no podrà governar"
- Monedes de col·leccionista valorades en més de 150.000 euros: peces d’or històriques
- De la mà de la IA El Govern s’inspira en el model estoni per simplificar els tràmits administratius
- Agressions sexuals Detenen un jove de 18 anys per fer tocaments a dues adolescents a les Fires de Girona
- Viral La nova vida de Dani Alves als 42 anys, de futbolista a predicador en una església a Girona: «S’ha de tenir fe, jo soc la prova d’això»
- REUNIÓ DE LA DIRECCIÓ El PSOE fa una última crida a Junts per evitar la ruptura: «Val la pena dialogar i arribar a acords»
