EL 'FERNÁNDEZGATE'
La Policia sospita que algú d'Interior va gravar Fernández Díaz i De Alfonso
L'informe preliminar sobre el 'Fernándezgate' descarta l'exdirector d'Antifrau com a autor de la gravació

combo-jorge-fernandez-diaz-daniel-de-alfonso
L'informe preliminar sobre la gravació de la conversa entre el ministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz, i l'exdirector de l'Oficina Antifrau Daniel de Alfonso, descarta que l'autor de la gravació fos aquest últim i deixa entreveure que es tractaria d'algú del mateix ministeri. Fonts d'Interior consultades per la cadena SER expliquen que encara no està elaborat l'informe definitiu sobre la gravació efectuada al despatx del ministre l'octubre del 2014 -els dies 2 i 16-, però sí que s'ha demostrat ja que no es van utilitzar sistemes sofisticats per registrar l'entrevista, com receptors de ràdio freqüència o micròfons ocults connectats per 'wi-fi' a un ordinador extern.
La gravació es va realitzar amb un aparell convencional col·locat ocultament entre els dos interlocutors a la taula del despatx on es van asseure. La policia científica determina que en la gravació no hi ha talls de veu ni marques imperceptibles que solen registrar-se en les gravacions dels telèfons mòbils, ni tampoc hi ha cap rastre que la conversa fos recollida per un dispositiu electrònic que enviés el senyal a l'exterior del Ministeri situat al passeig de la Castellana a Madrid.
L'informe preliminar descarta també que De Alfonso fos qui va col·locar l'aparell electrònic perquè s'escolten sons anteriors a la trobada, com el moment en què entra i quan tots dos seuen a l'entorn d'una taula. I encara que aquest document no indica expressament que el dispositiu fos col·locat per personal del ministeri, al descartar qualsevol sistema per radiofreqüència, la conclusió resulta inevitable.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»