Bárcenas, de vacances a Baqueira
L'extresorer del PP passa aquests dies d'estiu a la casa que té a Naut Aran, embargada el 2013 però de la qual pot fer ús

/
L'extresorer del Partit Popular (PP) Luis Bárcenas disfruta d'uns dies de vacances al xalet de 150 metres quadrats del què disposa a l'estació d'esquí de Baqueira-Beret (Vall d'Aran), després que la Secció Segona de la Sala Penal de l'Audiència Nacional autoritzés aquest desplaçament, un fet que no és la primera vegada que passa.
El tribunal que s'encarregarà de jutjar-lo a partir del 4 d'octubre per la primera època d'activitats de la trama Gürtel -amb la presència de Fernando Grande Marlaska en substitució del jutge José Ricardo de Prada- ha autoritzat l'antic responsable de les finances del PP a fer la firma que ha de realitzar un cop per setmana als jutjats de Viella, situats a uns quilòmetres del seu domicili vacacional, segons informa Europa Press. D'aquesta forma, Bárcenas està obligat a comparèixer dilluns que ve, 15 d'agost, a les dependències judicials de la localitat lleidatana, tal com ha fet durant anteriors períodes de vacances.
La casa on s'allotja, que està situada al municipi de Naut Aran, està embargada des de l'estiu del 2013, encara que això no impossibilita el seu ús per part dels seus encara propietaris. El responsable del Jutjat Central d'Instrucció número 5, llavors Pablo Ruz, va ordenar el decomís dels béns de l'extresorer i la seva dona perquè cobrissin les fiances que se'ls podrien imposar en un judici en concepte de responsabilitat civil.
DINERS DESVIATS
Notícies relacionadesSegons consta a les diligències del 'cas Gürtel' i en les de la peça separada sobre la comptabilitat B del PP, Bárcenas va utilitzar 149.000 euros en negre que havia desviat de la caixa B per pagar aquesta residència a Baqueira, situada als peus de l'estació d'esquí. L'extresorer va distreure presumptament aquests diners perquè la seva dona, Rosalía Iglesias, comprés accions de Libertad Digital en el procés d'ampliació de capital que aquest mitjà de comunicació va fer l'any 2004. Iglesias va adquirir 149.600 euros en accions, encara que després va vendre els títols "sense que consti que aquests diners tornessin a les arques del partit", segons detallava el jutge Ruz en una resolució dictada l'octubre passat.
En la causa també obra un informe del Banco Santander en què es detalla que Rosalía Iglesias va ingressar el 12 d'abril del 2005 en una sucursal de Barcelona 149.000 euros a favor de la immobiliària Neu 1500 SL, que va edificar la urbanització a l'estació d'esquí en què Bárcenas i Iglesias tenen la vivenda. Per aquesta operació la Fiscalia Anticorrupció acusa el matrimoni d'un delicte d'apropiació indeguda.
- Detenen una parella amb sis primats bebès ocults als genitals
- Referent social Mor Enric Morist, el somriure enmig del desastre
- Entrevista Giuseppe Russolillo, president de l’Acadèmia de Nutrició: «El dejuni intermitent no ha sigut concebut per perdre pes i pot posar en risc la salut»
- Barcelona prorroga 24 hores el permís d’obres al Camp Nou
- Investigació ‘La casa dels horrors’ d’Oviedo tenia un desmesurat consum d’aigua i una sala d’estudi per als tres nens
- Detenen una parella amb sis primats bebès ocults als genitals
- Apagada Què ens passa amb la fi del món?
- Referent social Mor Enric Morist, el somriure enmig del desastre
- Enquesta flaix Gairebé un 60% dels espanyols veuen «insuficient» la informació del Govern durant l’apagada, segons el CIS
- El moment del vi Falset obre la temporada primaveral de fires i mostres vinícoles a Catalunya