ELECCIONS GENERALS 26-J
462 vots al PACMA en terra de correbous
El partit animalista creix als municipis de les Terres de l'Ebre on se celebren festes taurines

kjggk
Els resultats electorals del 26-J han tornat a deixar un panorama de pactes complicat. Més enllà dels grans partits ens trobem amb el PACMA, el primer partit d'entre els extraparlamentaris. Amb vots repartits per tota la geografia espanyola, adquireix especial rellevància, i certa curiositat veure quins resultats ha obtingut el partit animalista en aquells municipis on se celebren festes taurines, com els correbous.
Tres vots més a Tordesillas
Els vots al partit animalista tampoc destaquen per la seva abundància al municipi que acull cada any el Toro de la Vega. 12 paperetes són les que ha reunit el PACMA a Tordesillas (Valladolid), que representa un 0,29% dels sufragis i tres vots més que els que va rebre el partit el 20-D, un increment del 33%.
El PACMA no és profeta en terra de correbous. 462 són els vots que els contraris al maltractament animal han tingut als municipis de l'Ebre on se celebren festes taurines. Aquest percentatge oscil·la des del 0% d'Alfara de Sant Carles fins a l'1,61 de Xerta. Aquests percentatges, que se situen per sota de la mitjana de Catalunya (1,72%), no són tan diferents dels obtinguts en altres municipis fora de les grans ciutats, amb l'excepció destacada de Pontons, on va obtenir un 4,33% dels vots.
El partit animalista ha reclamat reiteradament la fi de la pràctica dels correbous, que consideren inacceptable. L'agressió a dos integrants d'AnimaNaturalis a Mas de Barberans (Montsià) va reobrir al maig l'encès debat sobre els correbous. Mentrestant, la tradició es manté després que el Parlament blindés aquest tipus de festes taurines, només dos mesos després de prohibir les corrides de toros en places el juliol del 2010. Els grups de CiU i ERC, en contra de les corrides, sí que van donar suport a una regulació -que es va aprovar amb 114 vots a favor i 14 en contra- per garantir "la seguretat dels participants i del públic i, al mateix temps, la protecció dels animals".
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Els herois que han combatut contra el monstre
- EL PARTIT DEL CIUTAT DE VALÈNCIA Els genis decideixen quan ser-ho
- Muntatges financers De Vigo a Olot: el rastre d’Eusebio Novas
- Oci estival Els ‘beach clubs’ arrelen a BCN
- Realitat invisibilitzada Catalunya detecta un augment d’homes víctimes de matrimonis forçats
- Govern d’ultradreta El partit de Milei porta dues exmodels de Playboy com a candidates diputades
- EL PARTIT DEL CIUTAT DE VALÈNCIA Els genis decideixen quan ser-ho
- Les claus tàctiques Pedri va encendre el llum amb un sublim cacau amb la dreta
- FUTBOL L’Espanyol visita la Reial sense complexos i encara pendent del mercat