Sánchez titlla Podem de "problema" i llueix "l'equipàs" del PSOE
"No mireu a cap costat, mireu de cara", demana als seus el candidat socialista davant els mals pronòstics
"Si algú pretén robar-nos la nostra història, ¡no ho permetrem!", assenyala Patxi López sobre Iglesias

/
Només de començar el seu míting d'aquest diumenge a Saragossa, un dels més importants del PSOE en la campanya, Pedro Sánchez ha assenyalat al seu darrere i ha dit: “Quin equipàs que tenim, ¿eh?”. L'acte ha estat destinat a lluir, davant la inexperiència d'Units Podem, la presumpta consistència del projecte socialista protagonitzat pel candidat i els membres de l'anomenat “equip del canvi”, el grup d'experts cridats a tenir responsabilitats en un hipotètic govern del PSOE. Gairebé tots (de Núria Parlon a Jordi Sevilla, passant per Patxi López i Ángel Gabilondo) han estat presents durant una cita en què Sánchez ha titllat de “problema” el partit morat, al qual les enquestes col·loquen al davant en vots i escons.
“[Mariano] Rajoy… [Pablo] Iglesias… No. Un problema no es resol amb un altre problema. La solució és aquí. És el PSOE”, ha assenyalat el candidat, que també s'ha rebel·lat contra els mals pronòstics demoscòpics. “Aquests últims dies no mireu a cap costat. Mireu de cara. Sentiu els colors”, ha continuat l'aspirant, que amb la resta del partit pitjarà l'accelerador en aquest últim tram de campanya, i doblarà el seu nombre de mítings a partir de dilluns.
LES MESURES
Convençut que té el “millor programa” i el “millor equip”, durant a l'acte han intervingut gairebé tots els integrants del grup d'experts del PSOE, que han desgranat les mesures més importants del projecte: de l'ingrés mínim vital a una reforma fiscal perquè els rics paguin més, passant per la derogació de la ‘llei mordassa’. Entre els absents, l'exministre Josep Borrell i la cap de llista del PSC, Meritxell Batet, de campanya a Catalunya.
Notícies relacionadesLes intervencions han anat de l'àmbit tècnic a l'emocional, i qui més aplaudiments ha aconseguit arrencar als gairebé 2.000 assistents ha sigut López, en referència a la intenció de Pablo Iglesias, líder de Podem, d'ocupar un “nou espai socialdemòcrata”. “Si algú pretén robar-nos la nostra història, si algú pretén apoderar-se del sacrifici de milions de socialistes, ¡no ho permetrem!”, ha reclamat l'exlehendakari, que va ocupar la Presidència del Congrés en la frustrada legislatura.
“Això mai ha anat ni de jove ni de vell. Això ha anat de socialistes de tota la vida”, ha dit Sánchez poc després.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos