INICI DE CAMPANYA DE CONVERGÈNCIA
Mas: "S'han de recompondre les condicions del projecte"
L'expresident, a crits, carrega contra la CUP: "Us l'han jugat"
CDC inicia campanya en tromba contra els anticapitalistes
Irat, gairebé fora de si, cridant. Així ha parlat l'expresident Artur Mas en relació amb la CUP pel veto als pressupostos. Ha sigut el protagonista absolut del míting d'inici de campanya de CDC de cara al 26-J a Girona. Mas ha explotat:. "¿Tan difícil era que uns quants, després d'haver-la jugat a tants, aquesta setmana donessin estabilitat a un Govern que intenta tirar endavant!?¿¡Tan difícil era que s'aprovessin uns pressupostos que donen més de 1.000 milions per a la gent vulnerable, tan difícil era que fessin una coseta pel seu país, per les persones? ¡No era tan difícil, només calia deixar de gesticular i sortir de la pancarta, quedar una mica malament davant els teus i jugar-se-la una mica per aquest país!"
Mas ha dit per acabar: "Ens l'han jugat, us l'han jugat, que és molt diferent". El president de Convergència ha insistit que li fa "pena" la decisió dels anticapitalistes i ha insistit en la bondat dels comptes. "¿De què serveix anar amb tanta pancarta si a l'hora de la veritat, quan es pot ajudar la gent que més ho necessita, per qüestions que no vénen al cas, enfonsem el que pot ser un benefici?"
"RECOMPONDRE EL PROJECTE"
Més enllà dels crits, el líder convergent ha admès que "s'han de recompondre les condicions d'aquest projecte [sobiranista] perquè tal com està la sortida no és fàcil" i per fer-ho ha demanat el vot a CDC. I ho ha fet demanant una força sobiranista a Madrid davant el que ha pronosticat com un pacte del PP i el PSOE després del 26-J.
PUIGDEMONT APEL·LA A LA CONFIANÇA
Per la seva banda, el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha usat la qüestió de confiança a què se sotmetrà al setembre en un argument electoral: "Estem tots interpel·lats, no només el Parlament, en una qüestió de confiança. Aquest país també està interpel·lat el 26-J a una qüestió de confiança, es tracta de dir si confiem en els nostres representants o no perquè ens ajudin a tirar endavant un país independent. Fent-ho bé, de manera integradora, constructiva i que generi confiança interior i exterior".
Puigdemont ha descrit CDC com el partit de la "confiança" i de la "responsabilitat" davant d'altres i ha cridat a la participació perquè no passi com el 27-S, en què Junts pel Sí va quedar a expenses de la CUP. "Per un grapat de vots ens va faltar un diputat. Si aquest diputat l'haguéssim tingut, aquest míting el faríem però Mas seria president i jo alcalde i no hi hauria cap moció de confiança i tindríem pressupost i el país estaria més a prop de la independència". També hi ha hagut atacs a Ada Colau, alcaldessa de Barcelona: "Quan un convergent agafa les regnes de la responsabilitat no les deixa, no diu 'veïns, arregleu aquest barri, que la policia arregli aquest embolic", ha dit Puigdemont.
HOMS EQUIPARA LA CUP AL PP
Notícies relacionadesHa tancat l'acte el cap de cartell, Francesc Homs, dedicant-se a repassar les actuacions de CDC en el sentit de definir el seu partit com el que se l'ha jugat en el món sobiranista i ha comparat el PP i la CUP: "Estem contra els extremismes del PP, que vol ficar gent a la presó per haver posat les urnes, que impedeix que s'apliquin les lleis socials, igual que estem en contra de l'extremisme de la CUP, que pren unes decisions que acaben tenint les mateixes conseqüències que les del PP, impedir les polítiques que més necessita la gent del nostre país”.
El míting ha finalitzat sense cap proposta programàtica concreta respecte a la legislatura del Congrés i el Senat, més enllà de plantejar la defensa del procés sobiranista a Madrid.
- ciclisme El Tour, sense el paradís cicloturista de Collserola per la pesta porcina
- Golf Homenatge a Ballesteros al Real Club de Golf el Prat
- Barcelona, protagonista Hines inaugura hotel al costat de Sant Joan de Déu
- LA PLANIFICACIÓ BLANC-I-BLAva L’Espanyol aposta per Monchi si segueix a Primera
- La ronda italiana El Giro comença avui a Bulgària amb Vingegaard com a únic favorit
