Puigdemont defensa la gestió de Trias amb el 'banc expropiat'

El president subratlla que s'ha de ser "inflexible" amb la violència i rebutja destituir el cap dels Mossos com demana la CUP

dcaminal34055346 madrid 27 05 2016 politica  el president de la gen160527112254

dcaminal34055346 madrid 27 05 2016 politica el president de la gen160527112254 / David Castro

1
Es llegeix en minuts

El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha defensat aquest divendres la gestió de Xavier Trias amb el 'banc expropiat' quan va estar al capdavant de l'Ajuntament de BarcelonaTrias va pagar amb fons municipals un any del lloguer del local ocupat del barri de Gràcia per evitar disturbis, un fet pel qual la fiscalia li ha obert una investigació per veure si va cometre un delicte de malversació de diner públic.

En les seves primeres declaracions públiques sobre els aldarulls de Gràcia, Puigdemont ha considerat que Trias va prendre aquesta decisió per "evitar mals majors" i va estar "sempre guiat pel bon sentit". "De la seva alcaldia només puc expressar conceptes positius", ha afegit el president durant un esmorzar informatiu a Madrid.

Notícies relacionades

Respecte a l'actuació dels Mossos en els incidents del barri barceloní, Puigdemont ha subratllat que la Generalitat no "delegarà cap responsabilitat" en un altre cos de seguretat. "Nosaltres estem aquí i ho estem fent bé", ha afegit abans de rebutjar que vagi a destituir el director dels Mossos, Albert Batlle, com reclama la CUP.

Així mateix, el cap de l'Executiu català ha considerat que davant aquests actes violents "s'ha de ser inflexible". No és admissible la protesta amb mitjans agressius, ha assegurat, però ha volgut matisar que "els violents són pocs encara que facin molt soroll".