La Generalitat evita valorar l'esborrany de la constitució catalana
Munté recorda que el programa de JxSí parla de la defensa del català i el castellà

/
El Govern ha evitat valorar la proposta lingüística de l'esborrany de constitució catalana que aquest dimecres s'entregarà a la presidenta del Parlament, Carme Forcadell. Els ponents del text -en què el senador per ERC Santi Vidal actua com a assessor extern- plantegen que el català i l'aranès (a l'Aran) seran les úniques llengües oficials de Catalunya si es consuma la independència.
"És positiu que es treballi des de les organitzacions, ho seguim amb interès i de prop igual que la comissió [del procés]. Però no tenim un posicionament", ha comentat Neus Munté després de la reunió de la Generalitat d'aquest dimarts. Malgrat evitar entrar en el debat lingüístic, la portaveu de l'Executiu ha volgut recordar que "el programa de Junts pel Sí parla de la defensa de la llengua catalana i la castellana".
3.400 APORTACIONS I 148 ARTICLES
En declaracions a aquest mateix diari, fonts de l'equip de ponents afirmen que la carta magna de la hipotètica república ha de protegir el plurilingüisme, "el plurilingüisme, no el bilingüisme -sostenen-, perquè a Catalunya hi ha molta gent que parla moltes llengües". En aquest aspecte, l'esborrany de la llei de lleis transita molt en la línia del manifest impulsat pel grup de lingüistes Koiné, que va aixecar una forta polseguera el mes passat al reclamar que el català sigui la "llengua territorial" i denunciar que el castellà ha sigut "imposat" per l'Estat espanyol. L'esborrany de la constitució catalana consta de 148 articles i ha tingut en compte les més de 3.400 aportacions que han sigut enviades per ciutadans a través d'internet.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern