Rufián & Tardà, millor sols
ERC repetirà la mateixa llista i tanca així la porta a un acord amb CDC

fcasals33717654 gabriel rufi n escolta la intervenci de joan tard160430194048 /
Aquesta vegada ha aguantat la pressió. ERC no concorrerà en una candidatura conjunta amb CDC, tot i que a la direcció convergent li hauria agradat repetir la fórmula de les eleccions autonòmiques del 27 de setembre passat. Amb 115 vots a favor i tan sols un en contra, el consell nacional dels republicans va aprovar ahir presentar les mateixes llistes que el 20-D. No era a l’ordre del dia, però amb aquesta decisió confia a silenciar d’una vegada el debat sobre si l’independentisme pot exhibir més múscul sota unes mateixes sigles o és millor anar cadascú amb les seves.
El tàndem liderat pel jove i provocador Gabriel Rufián i el veterà i no menys polemista Joan Tardà provarà de repetir l’exitós resultat aconseguit fa quatre mesos. Nou diputats que els van permetre recuperar el grup parlamentari al Congrés tot i que no van ser suficients per situar-se com a primera força a Catalunya, un lloc que ara ocupa En Comú Podem.
LA SECESSIÓ, ÚNICA SOLUCIÓ / L’electorat de l’àrea metropolitana tornarà a ser el més preat tant per a podemistes com per a ERC. És per això que Rufián, que va debutar a Madrid presentant-se com un «xarnego i independentista», i Tardà, que des que va començar com a regidor a la seva Cornellà natal és un dels referents de l’ala més esquerrana del partit, insistiran que l’única solució és la secessió. Un missatge que pot semblar contradictori quan del que es tracta és d’aconseguir el màxim nombre d’escons a les Corts espanyoles.
Notícies relacionadesUn exemple de l’estratègia d’Esquerra és l’acte que ahir va celebrar a Gavà. Previst ja abans que es confirmés l’avançament electoral i convocat amb motiu del Primer de Maig, l’objectiu no era cap altre que reforçar el discurs d’esquerres (i marcar un cert perfil respecte a CDC). Oriol Junqueras, ara immers en el seu paper de vicepresident del Govern i, sobretot, de responsable de controlar les finances de la Generalitat de Catalunya, va proclamar que el seu propòsit és «servir la gent» per sobre dels «interessos d’uns quants».
Per la seva part, Tardà, un dels polítics més vehements a l’hora de defensar l’ús del català i que fins i tot va ser expulsat de l’hemicicle per utilitzar aquesta llengua, va reivindicar la riquesa de ser un país bilingüe. «La llengua catalana i la castellana són llengües nostres. No caiguem a la trampa. I la catalana només se salvarà amb la república». Clar i català, com sempre. NEUS TOMÀS
Joan Tardà Gabriel Rufián Convergència Eleccions generals ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Oriol Junqueras
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»