Iglesias celebra que el document del PSOE "s'inspiri" en propostes de Podem
El líder del partit morat creu que el pacte és "senzill" si s'exclou Ciutadans

epons32674339 madrid 05 02 2016 rueda de prensa de pablo igles160205145608 /
Podem encara no ha fet una valoració en profunditat del document programàtic presentat aquest dilluns pel PSOE per començar a negociar, però, a primera vista, el líder del partit morat ja ha assenyalat que li sembla que el text està molt influenciat per les propostes del seu partit.
Decidit a ser optimista, Pablo Iglesias ha considerat "una bona notícia" que les mesures proposades pels socialistes s'assemblin a les que va defensar el seu programa electoral. "Ens alegra que el PSOE s'inspiri en les nostres propostes", ha manifestat el secretari general, i ha assegurat que, amb aquest plantejament, "serà molt senzill posar-se d'acord".
Iglesias, no obstant, es manté ferm en la seva determinació d'excloure Ciutadans d'un pacte de govern amb el PSOE i IU.
AMB ESPERANCES
Les converses d'investidura amb contingut programàtic comencen aquest dilluns sense la presència de Podem, que queda fora de les negociacions per la seva voluntat de no asseure's a dialogar sobre les possibilitats d'un govern fins que Pedro Sánchez no exclogui Ciutadans. En aquest context, davant el risc de quedar fora de focus, els dirigents del partit morat multipliquen les seves aparicions en mitjans de comunicació amb una agenda intensa en què el 'nucli irradiador' vol estar present en el discurs polític encara sense seure a la taula de diàleg al Congrés dels Diputats.
El primer a fer-ho ha sigut el secretari general, Pablo Iglesias, que, malgrat el resultat de la reunió amb Sánchez divendres passat, ha tornat a insistir que manté esperances perquè el socialista elegeixi Podem com a soci de govern i renunciï a un pacte amb Albert Rivera. "Tinc esperances que Pedro Sánchez entri en raó i comprengui que el que necessita aquest país és un Govern de progrés", ha afirmat en una entrevista a la Cadena Ser, la primera de les sis que aquest dilluns té previst oferir la direcció podemista a diferents mitjans de comunicació.
"NO VOLEM NOVES ELECCIONS"
¿Quins elements té per sostenir aquesta esperança? Iglesias addueix que la reunió amb Sánchez va ser "molt cordial", més enllà que el secretari general del PSOE es mostrés després de la reunió amb gest seriós i fins i tot arribés a plantejar que té la sensació que Podem està intentant buscar noves eleccions a l'exigir l'exclusió de Ciutadans del pacte. Iglesias, que ha tornat a negar que el seu partit pretengui dinamitar la possibilitat d'acords per forçar unes noves eleccions, ha assenyalat que el seu partit "es deixarà la pell" per buscar el pacte.
Iglesias no ha introduït cap nou element que apuntali el seu optimisme, i encara que ha admès que va estar xerrant amb Albert Ribera força estona en la galadissabte passat, continua pensant que els acords amb Ciutadans no poden ser per construir un govern de coalició, sinó suports puntuals en iniciatives legislatives o, fins i tot, la seva abstenció en una investidura d'un gabinet PSOE-Podem-IU.
Notícies relacionadesEl líder podemista també ha tornat a insistir que, malgrat les diferències que el separen d'ERC i Democràcia i Llibertat, és necessari el diàleg per aconseguir el suport suficient perquè el "govern de progrés" tiri endavant.
Iglesias s'ha negat a dir si recolzarà la petició del PP al Congrés perquè la data d'investidura sigui el 16 de febrer. S'ha limitat a assenyalar que prefereix que sigui "com més aviat millor".
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se