Compromís demana a Anticorrupció la il·legalització del PP
Registra una petició perquè s'apliqui la llei de partits perquè estima que es dedica al "crim organitzat" i els seus implicats en corrupció no són "casos aïllats"
epons32653318 gra399 madrid 03 02 2016 la diputada de compro160204135647 /
Compromís ha registrat aquest dijous davant la Fiscalia Anticorrupció un escrit que demana la il·legalització del PP. La seva sol·licitud insta el Ministeri Fiscal que promogui la declaració del PP com a organització il·lícita i la seva il·legalització per "incompliment de la llei de partits polítics", a l'entendre que els casos de corrupció que està protagonitzant la formació "no són aïllats", sinó que responen al "crim organitzat" ja que són "constants" i "reiterats".
Els senadors de Compromís Carles Mulet i Dolors Pérez han adjuntat a la seva petició una extensa relació de casos de corrupció (Gürtel, Pokémon, Campió, Inestur, Nóos, Andratx, Palma Arena, Imelsa, Emarsa, Brugal, Faycán, Acuamed, Bárcenas…) que afecten el PP a tot l'Estat: des de Galícia a Melilla, passant per les Illes Balears de Jaume Matas, les Canàries, Castella i Lleó, Castella-la Manxa, Múrcia, Andalusia, Melilla i també Madrid o la Comunitat Valenciana. També han afegit una demolidora llista amb 219 noms de dirigents i membres del PP imputats (‘investigats’, segons la nova terminologia de la llei d'enjudiciament criminal) o fins i tot ja condemnats per corrupció.
Per tot això, Compromís sol·licita a la Fiscalia que prengui a més les mesures cautelars que consideri oportunes per a "evitar" que el PP "segueixi delinquint" i pugui obstruir l'acció de la justícia, una cosa que pot passar com demostra l'esborrament dels discos durs dels ordinadors del seu extresorer Luis Bárcenas. Igualment reclamen que, si així ho considera Anticorrupció, iniciï els tràmits per declarar organització il·lícita el PP d'acord a l'article 515 del Codi Penal, que assenyala que una associació il·lícita és punible quan promou la comissió de delictes. Respecte de l'incompliment de la llei de partits, Compromís demana a la Fiscalia que actuï contra el PP a través de l'article 10 d'aquesta norma, que preveu la dissolució judicial d'una formació política quan "incorri en supòsits tipificats com a associació il·lícita al Codi Penal".
"SITUACIONS ANÒMALES"
"Gürtel, Brugal, cas Taula, Ritaleaks, el finançament del PP, els discos durs i comptabilitats en b, l'inaudit cas de la seva imputació com a formació política i tants altres que apareixen diàriament justifiquen l'actuació de la Fiscalia", sostenen des de Compromís.
A més de l'escrit a Anticorrupció, Mulet i Pérez han registrat al Senat dues preguntes al Govern en funcions per conèixer per què no aplica la citada llei de partits al PP com a "associació il·lícita", davant aquestes "situacions anòmales" en un sistema democràtic que, diuen, "reclama transparència, mesures exemplaritzants i ètica".
Mulet estima que "en gran part de la seva activitat" el PP s'ha dedicat a delinquir i "la seva direcció ha emparat la delinqüència". I ha acusat Mariano Rajoy d'haver "emparat alguns dels delinqüents més grans de l'Estat espanyol", entre els quals ha citat l'expresident de la Diputació de València, Alfonso Rus, recentment detingut arran de l'operació Taula.
Joan Baldoví Mònica Oltra Compromís PP - Partit Popular Corrupció al PP Fiscalia Anticorrupció
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Previsió meteorològica L’episodi de pluges intenses «estàtic» s’acarnissa a Badalona, el Maresme i el Vallès a l’espera de més precipitacions
- Crisi ramadera L’últim senglar infectat canvia l’escenari: «Reforçarem la vigilància en l’entorn de Sant Cugat per detectar més casos»
- Professor i pedagog Mor als 87 anys Joaquim Arenas, un dels pares de la immersió lingüística
- Escàndol internacional Trump, Clinton i la trama Epstein d’abús sexual: les claus
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
