LES NEGOCIACIONS POSTELECTORALS
El Rei insinua que hi pot haver noves eleccions
Bildu se suma a ERC i tampoc es reunirà amb el Monarca
/
El rei Felip VI va iniciar ahir la ronda de consultes amb els partits polítics prèvies a la designació d’un candidat a qui encarregarà la formació de Govern. Fidel a la tradició que va establir el seu pare, Felip ha començat les audiències per les forces més minoritàries en el nou Congrés.
Així, a l’acomiadar-se del portaveu de Nova Canàries, Pedro Quevedo, i del seu homòleg de Fòrum Astúries, Manuel Martínez, el Monarca els va comentar a tots dos la possibilitat de tornar a citar-los aviat, en cas de la impossibilitat de formar govern i que s’hagin de repetir eleccions. Per Martínez, aquesta expressió, més que referir-se a altres comicis, estaria relacionada amb la convocatòria d’una segona ronda de consultes amb els partits. Des del seu punt de vista, seria normal que el Rei tornés a sondejar els portaveus, si el seu primer candidat per a la investidura fos Mariano Rajoy i l’aspirant del PP fracassés en l’intent de ser designat president.
LES ABSÈNCIES / La ronda s’allargarà tota la setmana i s’acabarà divendres amb Pablo Iglesias (Podem), Pedro Sánchez (PSOE) i Rajoy. ERC va rebutjar la setmana passada l’entrevista amb el Monarca, que no va voler rebre la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, i no ha trucat al recentment investit president Carles Puigdemont. Tampoc es presentarà a la cita amb el Monarca cap representant d’EH Bildu, segons va confirmar ahir el partit.
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- El rescat miraculós de la llibreria Sant Jordi
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- CORRUPCIÓ AL PP La Fiscalia demana l'arxiu de les actuacions contra Gallardón per la compra d'Inassa en el 'cas Lezo'
- Club Entendre-hi + Animals i plantes Les set plantes de Nadal per decorar casa vostra aquestes festes
- Propostes de plataformes Deu pel·lícules dels anys 80 per a fans de ‘Stranger Things’
- Gestió emocional Les cinc claus per les quals les paraules de Buenafuente sobre la seva salut són un exemple a seguir
- L’evolució del brot El Govern aixecarà dilluns les restriccions en el segon perímetre del focus de pesta porcina africana
- Tribunals La jutge de la dana cita a declarar com a testimoni el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo
