Patxi López comunica al Rei la composició del Congrés
Després de rebre els president de les dues cambres, Felip iniciarà la ronda de consultes per proposar el candidat a president del Govern

/
Després de la constitució del Congrés i el Senat i l'elecció dels seus respectius presidents i membres de les meses, aquest dijous era el torn de comunicar oficialment al Rei els nomenaments i les forces que des d'aquest dimecres componen les dues cambres.
Felip ha rebut el president de la Cambra baixa, Patxi López, al Saló d'Audiències del palau de la Zarzuela, on tots dos s'han saludat i han posat per als fotògrafs. Després han passat al despatx del cap de l'Estat per complir amb el tràmit protocol·lari.
Posteriorment, ha sigut el torn del president del Senat, el conservador Pío García-Escudero, que repeteix en el càrrec.
RONDA DE CONSULTES
Quan el Rei s'hagi reunit amb els presidents de les dues cambres legislatives, podrà iniciar la tradicional ronda de consultes amb els representants dels partits que ocupen escó al Congrés.
Aquestes consultes permetran al cap de l'Estat proposar després candidat a la Presidència del Govern, de cara a la sessió d'investidura i complint així amb el que estableix l'article 99 de la Constitució.
La Zarzuela no ha confirmat quan Felip VI obrirà aquesta sèrie de consultes amb els representants polítics, que el Rei habitualment rep en ordre invers a la importància del seu pes parlamentari.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Salut Catalunya acumula 25 casos de xarampió el 2025
- INvestigació A la presó el matrimoni que tenia tancats els seus tres fills a Oviedo
- REFORMA DEL codi PENAL Igualtat reformarà la llei per evitar la revictimització de les dones
- Prohibit el registre directe de nadons que hagin nascut per ventre de lloguer
- Enquesta de LA XARXA VIVES Un de cada quatre universitaris compagina carrera i feina