DIMECRES, 16 DE DESEMBRE

Rajoy i Sánchez aprofiten el ressò del debat per distanciar-se d'Iglesias i Rivera a les xarxes

La corrupció es consolida en la conversa de Twitter i Facebook, seguida per Catalunya com a tema més candent

2
Es llegeix en minuts
Saül Gordillo
Saül Gordillo

Periodista

ver +

Dos dies després del cara a cara entre Mariano Rajoy Pedro Sánchez, el bipartidisme ha recuperat posicions a les xarxes socials davant els emergents Albert Rivera i Pablo Iglesias, que es manté com el més influent amb els seus missatges i els del seu partit, Podem, a Twitter i Facebook. L'eina de Sibilare Websays que monitoritza la campanya electoral a les xarxes, a través del portal Elecciones 20-D, situa Rajoy i Sánchez en primera i segona posició. El candidat a la reelecció li treu 115.000 impactes de diferència, però no sempre figurar com 'el més popular' suposa una bona reputació, ja que Rajoy es manté al capdavant del rànquing de candidat 'més polèmic', és a dir, que acumula més mencions negatives a les xarxes socials. El president del Govern acumula 1.280.000 impactes negatius durant la campanya. En canvi, Sánchez se situa en segona posició com a 'més popular' per primera vegada gràcies a la remuntada dels últims dies. 

Podem puja i Ciutadans baixa. Aquesta tendència s'està consolidant en les últimes hores a Twitter Facebook, ja que Iglesias blinda la tercera posició, amb 40.000 impactes més que Rivera, que ocupa la quarta posició, seguit de prop per Alberto Garzón (Unitat Popular). A la remuntada de Podem li faltaria una altra setmana de campanya per atrapar el PSOE a les xarxes, mentre que a Ciutadans li està sobrant la recta final del 20-D. 

LA CORRUPCIÓ, INSTAL·LADA

Notícies relacionades

En el núvol de paraules de la conversa 2.0, 'corrupció' impera des de dilluns, quan Sánchez va posar Rajoy contra les cordes pels escàndols que esquitxen el partit en el Govern. El segon tema 'més candent' és, per primera vegada en tota la campanya, 'Catalunya', davant d''Europa', 'economia', 'educació' i 'ocupació'. El ressò dels dos tuits 'trolers' d'Aberto Garzón per guanyar notorietat durant les emissions dels debats de la setmana passada a quatre i d'aquest dilluns entre el president del Govern i el líder de l'oposició li ha concedit al candidat d'Unitat Popular una primera posició entre els missatges més rellevants.

PUGNA CATALANA

Entre els candidats catalans s'han produït moviments interessants durant les últimes hores. Francesc Homs (DiL) es posa davant de Gabriel Rufián (ERC), que també s'ha vist superat per Josep Antoni Duran i Lleida (UDC) per menys de 200 impactes. La celebració, aquest dijous, del debat de candidats per Barcelona a TV-3 i Catalunya Ràdio pot remoure novament el rànquing de popularitat entre els líders catalans. En el cas de Rufián, una hipòtesi és que es reparteix el protagonisme (també a les xarxes) amb el seu número dos, Joan Tardà. La idea del tàndem republicà ha tingut èxit. En canvi, Homs i Duran, que van protagonitzar un cara a cara a 8tv, capitalitzen els impactes de les seves respectives candidatures electorals a nivell mediàtic i a les xarxes.