DIMARTS, 15 DE DESEMBRE

Sánchez eclipsa Iglesias després del cara a cara amb Rajoy i imposa la corrupció en el debat de les xarxes

De les 122.000 mencions al president del Govern, un 14,7% van ser comentaris negatius

debate-14d---indicators---nube-de-palabras

debate-14d---indicators---nube-de-palabras

3
Es llegeix en minuts
Saül Gordillo
Saül Gordillo

Periodista

ver +

La televisió segueix sent la reina d'aquesta campanya electoral. I el seu impacte supera l'audiència televisiva en directe perquè provoca un impacte a les xarxes socials durant els debats i les hores i els dies posteriors. Twitter Facebook actuen com a caixa de ressonància de la televisió, i l'acidesa de les xarxes sobre els líders polítics concedeix a la ciutadania digitalitzada un poder inèdit: la conversa crítica i militant. També l'humor i el proselitisme. 

Després del cara a cara en televisió entre els candidats del PP i el PSOE, tant Mariano Rajoy com Pedro Sánchez han guanyat popularitat a internet. Tots dos han avançat els candidats de Podem i Ciutadans en el rànquing de líders amb més impacte a les xarxes, segons el projecte Eleccions 20D de Sibilare i Websays. Pablo Iglesias va ser el més popular durant el dilluns fins a l'hora del debat televisat en directe, moment en què Rajoy el va avançar per la dreta. No obstant, l'ascens més important a les xarxes va ser el de Pedro Sánchez, que va començar el debat en quart lloc i al final del dia havia pujat 3 llocs en el rànquing, davant d'Albert Rivera i Iglesias. El bipartidisme desbancava els emergents en el seu millor terreny de joc, les xarxes socials. 

RAJOY GUANYA EN MENCIONS

A Twitter, Mariano Rajoy va ser el líder més esmentat durant el debat moderat per Manuel Campo Vidal, doblant Pedro Sánchez. El candidat a la reelecció va ser nomenat en 122.527 ocasions (comptant tots els tuits i retuits recopilats per Sibilare i Websays), mentre que Sánchez es va quedar amb 60.092. Del total de mencions sobre Rajoy, el 14,71% van ser comentaris negatius, el 16,02% en el cas de Sánchez. 

NÚVOL DE PARAULES

"Rajoy" va ser la paraula més usada sobre el debat, seguida de "Pedro" i "Sánchez". El 'hashtag' #YovotoPP va ser l'etiqueta més usada, seguida de #pedropresidente. El proselitisme dels respectius equips de campanya i els seus seguidors a les xarxes socials va funcionar. Els partits són conscients que es juguen dos debats al mateix temps: el de la pantalla de televisió i el de les pantalles mòbils.

Dels tres 'hashtags' sobre el debat, el de La Sexta va ser el preferit a internet. #CaraaCaraL6 s'ha utilitzat a les xarxes 460.070 vegades, seguit de #CaraACara2015 (105.639) i, a molta distància, #CaraACaraTVE (24.740 vegades). 

"No em diu res aquest debat entre Cánovas i Sagasta"

Amb aquesta frase, el tuit del candidat d'Unitat PopularAlberto Garzón, es va convertir en el més compartit sobre el debat, amb 8.506 retuits i 6.548 favorits. El segon comentari més retuitejat prové del compte @nord-coreà.

Notícies relacionades

El número dos de Podem, Íñigo Errejón, va publicar el quart tuit més compartit de la nit.

Manuel Campo Vidal, acudit viral

El moderador del debat, el veterà periodista de televisió Manuel Campo Vidal, va ser esmentat en 11.769 ocasions a Twitter i es va convertir en un 'acudit viral'. Els tuits i retuits que més van triomfar sobre el presentador van ser, per ordre, els següents: