CAMÍ CAP A LES URNES
El PSC proposa portar el Senat a la Sagrera
"Volem un Senat útil, el que necessitàvem i no hem tingut. El volem a Barcelona i el volem a la Sagrera", assegura Chacón

Carme Chacón, Miquel Iceta, José Montilla i Carles Martí, a la rambla 11 de Setembre de la Sagrera, a Barcelona. /
La Sagrera és l'emplaçament elegit pel PSC per ubicar-hi un Senat federal. Aquesta és l'aposta que ha presentat aquest dimarts Carme Chacón, juntament amb els senadors Carles Martí i José Montilla.
"Volem un Senat útil, el que necessitàvem i no hem tingut. El volem a Barcelona i el volem a la Sagrera", ha assegurat la cap de llista del PSC a Barcelona. Portar la cambra alta a la capital catalana seria una forma de millorar l'encaix entre Catalunya i Espanya. "Això només ho pot arreglar una persona, Pedro Sánchez, capaç de recuperar els drets perduts i reformar la Constitució, amb el reconeixement federal, que porti a la Sagrera un Senat federal".
Els socialistes aposten per situar el Senat al costat de la línia de l'AVE Madrid-Saragossa-Barcelona amb la frontera francesa. Martí, senador i extinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, ha definit la Sagrera com "la gran ròtula del corredor mediterrani, la porta d'Europa". "Quants problemes no ens hauríem estalviat si el Senat fos realment una cambra territorial". El senador socialista, que aspira a la reelecció, considera que la Sagrera és el lloc idoni per ser "el símbol d'una altra manera d'entendre Espanya, una Espanya que se sent diversa, ja que és el símbol de la nova Barcelona que s'entén plural i diversa".
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Universitat Catorze universitàries acusen un catedràtic de la UB d’abús sexual
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Alejandro Valverde: "Pogacar és el candidat a la victòria, però no ho tindrà fàcil amb Vingegaard"
- Despullar un sant
- ¿Violència gratuïta o esport noble?
- Scariolo anuncia que deixa la selecció després de l’Eurobasket i posarà rumb al Reial Madrid