37 ANIVERSARI DE LA CARTA MAGNA
Mariano Rajoy, a Pablo Iglesias: "Aneu molt bé"
El president del Govern i el líder de Podem, embrancats en la campanya electoral, departeixen en l'acte del Dia de la Constitució

Mariano Rajoy i Pablo Iglesias, en l’acte institucional del Dia de la Constitució, al Congrés. /
El secretari general de Podem, Pablo Iglesias, ha explicat en una conversa informal amb periodistes al Congrés durant la recepció del Dia de la Constitució que el president del Govern, Mariano Rajoy, després de saludar-lo li ha dit: "Aneu molt bé". Iglesias ha assenyalat que s'ha sentit "bé" i "còmode" durant la recepció, acte en què també s'ha saludat amb la resta dels candidats a la presidència del Govern, el socialista Pedro Sánchez, i el líder de Ciutadans, Albert Rivera, que també anava per primera vegada a aquest acte institucional.
Fonts de la direcció de Podem interpreten aquest "aneu molt bé" de Rajoy a Iglesias com una prova que les enquestes internes del PP atorguen a la força morada un millor resultat que els últims sondejos publicats. Però aquestes mateixes fonts han recalcat que el president del Govern ja li va fer aquest mateix comentari a Iglesias quan el va rebre a la Moncloa, setmanes enrere, a compte del pacte antigihadista.
Després d'una primera salutació, i després que Rajoy li digués "aneu molt bé", Iglesias ha comentat amb el president la seva participació la nit passada en el programa 'La Setxa noche', en què va contestar a les preguntes dels ciutadans. Rajoy li ha reconegut que en algun moment li havia semblat "difícil", mentre que el líder de Podem, que va passar en una altra ocasió pel mateix programa, li ha comentat que li semblava un format molt autèntic i natural.
PLANA MAJOR DE PODEM
Notícies relacionadesLa presència d'Iglesias ha sigut aquest any una de les novetats en aquesta recepció institucional, a la qual ha anat acompanyat de dos dels seus fitxatges estrella per a aquestes eleccions generals, l'ex-JEMAD Julio Rodríguez --número dos per Saragossa-- i la jutge Victoria Rosell --cap de llista per Las Palmas--. També hi han assistit altres destacats dirigents de Podem, com la responsable d'Anàlisi i coordinadora del Programa, Carolina Bescansa; la coordinadora entre àrees, Irene Montero, i el director de campanya, Íñigo Errejón.
Aquest últim ha tingut l'oportunitat de conversar amb el president del Congrés, Jesús Posada, a qui no han aplaudit al finalitzar el discurs. Posada ha admès al dirigent de Podem, segons ha explicat Errejón, que no és que s'esperés el seu aplaudiment, tot i que ha destacat també que en el seu discurs els havia tingut en compte i fins i tot els ha citat com a "observadors" quan s'ha referit al pacte antigihadista firmat per la resta dels partits.
- L’home que ‘va predir’ l’apagada
- Estalvi Un milionari revela quina és la manera d’estalviar amb un salari baix
- Les renovables generaven el 74% de l’electricitat en el moment de la fallada
- Investigació Així era la «casa dels horrors» d’Oviedo: els tres germans alliberats, d’entre 8 i 10 anys, no anaven a classe, dormien en bressols i portaven tres mascaretes posades
- Efemèride Blanquejar Hitler 80 anys després
- Successos Detinguts tres menors a Mataró per la brutal agressió a un adolescent
- Equipament Glòries posa a prova la complicada convivència entre ciclistes i vianants
- Cita destacada BCN es bolca amb les Setmanes de l’Arquitectura
- Àrea natural El delta del Llobregat aposta pel turisme sostenible
- FESTIVAL DEL 26 DE JUNY AL 4 D’AGOST El Grec obre etapa amb Leticia Martín al davant i aposta per més música i teatre