Salellas: "¿Té sentit continuar amb la negativa a Artur Mas per coherència estricta?"
El diputat de la CUP reclama unitat a l'esquerra i denuncia pressions del 'masisme', que equipara amb el peronisme
L'advocat i diputat de la CUP Benet Salellas denuncia la soledat en què es troba la CUP i es pregunta si té sentit seguir amb la seva postura de rebuig a la investidura d'Artur Mas si "la gent no l'entén". "Tu pots fer una cosa políticament impecable i coherent, però si no l'entén ningú, des d'una perspectiva política no serveix. Si tot el discurs que estem fent i dient que no a la investidura de Mas, la gent no l'entén, ¿té sentit continuar amb aquesta postura per coherència estricta?", afirma en una entrevista a 'Ariet'.
Per una altra part, Salellas ha denunciat les pressions del que ell denomina com a 'masisme', dins del qual ha inclòs l'Assemblea Nacional Catalana (ANC), i l'ha equiparat amb el peronisme. "Es tracta de la idea que tot el que vingui de Mas estarà bé i que nosaltres no tenim cap altra opció que no sigui investir Mas perquè és la principal víctima de l'Estat espanyol. Dins d'aquest esquema binari i simple, si no li donem suport, fem el joc a l'Estat", ha afirmat.
Seguint amb l'argument de la soledat, el parlamentari anticapitalista s'ha preguntat si no s'està demanant a aquest partit que faci només una cosa que hauria d'aglutinar més sectors. "¿Ha de ser una cosa només de la CUP, la negativa d'investir Mas? O hauria de ser un posicionament més ampli de l'esquerra --institucional o no-- que assumís de manera clara un 'no' rotund", ha subratllat. "Ara mateix estem sols i pressionats", ha dit, i ha reclamat un suport més explícit.
CENSURA ERC
Notícies relacionadesEl diputat anticapitalista també ha censurat l'actuació d'ERCERC en la negociació. Al seu parer, no han volgut aportar noves propostes i "s'han resguardat rere el discurs de CDC". "Fins ara ERC ha tingut una posició inexistent i recentment ha fet pinya amb Mas. Ara mateix ens trobem amb una correlació de forces molt complicada: 6 a 1", ha afegit.
Així mateix, Salellas ha obert la possibilitat de teixir acords amb Catalunya Sí que es Pot una vegada passats els comicis, quan "comprovi que els seus socis estatals no arriben a un escenari per pactar un referèndum".
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols