Altafaj sosté que la secessió deixarà Catalunya dins de la UE
Afirma que és "literalment impossible" una sortida automàtica "i els que ho diuen ho saben"

D’esquerra a dreta, Amadeu Altafaj, Ernest Maragall, Ramon Tremosa, Josep Maria Terricabras i Raül Romeva, aquest dijous en un acte de Junts pel Sí. /
En un acte de campanya de Junts pel Sí, el representant permanent de la Generalitat davant la UE, Amadeu Altafaj, ha assegurat rotundament que després de proclamar la independència, Catalunya seguirà formant part de la UE. "Especular amb qualsevol escenari que no sigui el de la continuïtat absoluta, completa, perfecta en el si de la UE i la zona euro és poc seriós intel·lectualment però sobretot irresponsable".
Altafaj ha afirmat que li fa "vergonya sentir responsables polítics de l'Estat que s'asseuen al Consell de Ministres de la UE parlar d'una sortida automàtica de Catalunya de la UE, això és literalment impossible, i els que ho diuen ho saben". I preguntat sobre els pronunciaments del portaveu de la Comissió i de mandataris com Angela Merkel i David Cameron contra les seves tesis, ha afirmat que "el que preval és el diàleg polític, la recerca de solucions negociades, i la legalitat segueix la legitimitat i es busca la construcció que més serveix als interessos, a vegades amb imperfeccions, després de reunions al voltant d'una taula, on no s'ha assegut el senyor Rajoy des de fa temps".
"MANIPULACIÓ GREU"
D'altra banda, els eurodiputats Ramon Tremosa, Ernest Maragall i Josep-Maria Terricabras han dirigit una carta al president de la Comissió Europea, Jean Claude-Juncker, perquè s'aclareixi abans de diumenge el cas d'una resposta a una pregunta de l'eurodiputat del PP Santiago Fisas, que en la seva versió en castellà va incloure un paràgraf addicional que no existia en anglès. Raül Romeva ha atribuït la "manipulació" al Govern del PP: "És una nova manipulació, no és la primera, és un error garrafal, perquè el Govern del PP ha volgut instrumentalitzar les institucions europees al servei dels seus interessos com fa anys, que manipulen, enganyen fins i tot els seus col·legues del Parlament Europeu i la Comissió, i allà també se n'han adonat".
EL PAPER DE LA CUP
Preguntat sobre si el full de ruta de Junts pel Sí seguirà igual si la CUP és decisiva, Romeva ha afirmat que "s'haurà de valorar el dia 27-S, no et puc dir quin serà l'acord perquè no sé quin serà el resultat, segons la correlació de forces caldrà valorar els ritmes, la voluntat és gestionar el procés amb totes les garanties i sense debilitat".
L'eurodiputat d'ERC Josep-Maria Terricabras ha afirmat que "el comitè d'assumptes constitucionals ha decidit enviar una missió a Espanya, a Catalunya, per veure la situació. Quan envien missions és perquè veuen que hi ha algun conflicte. Ho volen veure, analitzar i treure conclusions. Per a nosaltres és importantíssim que hagi acceptat aquesta missió". Terricabras ha afirmat que encara no s'ha concretat ni se sap quan s'iniciarà aquesta missió.
FELIPE GONZÁLEZ
Felipe González i els seus pronunciaments sobre la independència de Catalunya han sigut replicats per Romeva. El líder de Junts pel Sí ha manifestat que l'expresident ha quedat "desacreditat" a l'equiparar el Govern d'Artur Mas amb el veneçolà de Nicolás Maduro, unes declaracions "preocupants" i "fora de tot rigor i responsabilitat", ha dit.
Notícies relacionadesGonzález va equiparar els governs de Veneçuela i Catalunya per "pagar" amb Colòmbia i amb Espanya, respectivament, els seus "fracassos", a l'hora que va acusar el president veneçolà, Nicolás Maduro, de "passar-se de madur" i "no voler que hi hagi eleccions netes" al desembre.
Segons Romeva, González va incórrer en un "error important" al fer unes equiparacions que estan "fora de tota lògica i rigor i de tota responsabilitat". L'exeurodiputat d'ICV ha recordat que González ja va fer comparacions del procés sobiranista amb el que va passar a "la Itàlia i l'Alemanya dels anys 30".
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- FUTBOL Mor Diogo Jota, el davanter del Liverpool, en un accident de trànsit
- Directius Mor l’exdirector de Port Aventura i Riu Hotels, l’empresari mallorquí Lluís Rullan Colom
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Ocupacions d'estiu De provador de platges a tastador de gelats: les ocupacions més singulars de la temporada d'estiu
- Incidències Un transformador que fon fusibles deixa més d’una setmana sense llum unes 160 llars i comerços de Barcelona
- Trama Koldo Ministres amb seient a Ferraz donen per fet una «reestructuració» en el PSOE «no només limitada a Organització»