CAMÍ CAP A LES URNES
ICV destaca la capacitat "d'aglutinar" de Lluís Rabell
Camats creu que l'elecció d'un activista veïnal com a cap de llista de Catalunya sí que es pot podria ajudar a sumar-hi Procés Constituent

Els dirigents d’ICV Dolors Camats i Joan Coscubiela, d’EUiA Joan Josep Nuet, i de Podem Gemma Urbasart i Albano Dante, en la presentació de la candidatura Catalunya sí que es pot. /
La coordinadora nacional d'ICV, Dolors Camats, ha subratllat la capacitat "d'aglutinar" del candidat de Catalunya sí que es pot, Lluís Rabell. El president de la Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB) encapçalarà la candidatura de confluència d'Iniciativa, EUiA i Podem, a què també es podria sumar Procés Constituent. Precisament, Camats creu que l'elecció de Rabell pot acabar de fer decidir la plataforma de Teresa Forcades a sumar-se a la llista per al 27-S.
Els impulsors de la candidatura buscaven un candidat "de consens", ha subratllat Camats, que va ser acceptat i valorat per totes les organitzacions implicades. Després d'alguns intents fallits, com el de situar al capdavant de la llista l'economista i activista Arcadi Oliveres, fundador de Procés Constituent, que va rebutjar l'oferta, l'elegit ha sigut Rabell. Aquest oferirà una roda de premsa avui al migdia a la seu de la FAVB.
De fet, la colíder d'Iniciativa creu que el fet d'haver elegit un "veí", amb tota la "dimensió" que el concepte implica, i la seva vinculació al "teixit social" poden ajudar a fer que la plataforma se sumi a la candidatura, que és on Procés, ha dit, "es pot trobar còmoda". La plataforma havia reclamat que fos un independent qui encapçalés Catalunya sí que es pot.
- Entrevista Carla Simón: «La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir a mi, tot i que després va arribar la putada de la sida»
- Restauració Tanquen una desena de bars i restaurants de la Costa Brava després del suïcidi del propietari
- Accident a Portugal Almenys 15 morts i 18 ferits al descarrilar un funicular a Lisboa
- Sanitat privada El grup Vithas estrenarà el seu hospital de referència a Catalunya a l’octubre
- Un crim sense resoldre 24 anys desprén L’ADN del jersei d’Helena Jubany obre la porta a un judici
- Cimera a París 26 països, entre ells Espanya, "es comprometen formalment" a desplegar tropes a Ucraïna un cop signada la pau
- Onze de Setembre Illa dissenya una Diada «oberta al món»: «Catalunya és un país ric dins de la seva diversitat»
- Xoc entre poders Illa critica la plantada de Feijóo en l’obertura de l’any judicial: «No podem desmuntar o desprestigiar les institucions»
- Òbit Giorgio Armani, el ‘rei’ de la moda italiana, mor als 91 anys
- Discrepàncies internes Rull rebutja els motius de Giró per anar-se’n de Junts: «Quan hi ha possibilitat d’entesa s’entra a fons, aquí i a Madrid»