CAMÍ CAP A LES URNES
Lluís Rabell: una persona compromesa amb els veïns
El cap de llista de Catalunya sí que es pot és un activista ciutadà de llarga trajectòria i ha sigut molt crític amb la gestió de Trias
Lluís Rabell (Barcelona, 1954), candidat de Catalunya sí que es potCatalunya sí que es pot, és traductor i intèrpret. Ciutat Vella va ser el seu districte fins als 14 anys, quan es va traslladar amb la seva família a l'Esquerra de l'Eixample, on viu des d'aleshores i on presideix l'associació veïnal del districte. Des de l'octubre del 2012, també presideix la Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB).
Activista ciutadà de llarga trajectòria (ell mateix confessa que el seu compromís ciutadà va començar el 1987, després de tornar de França, on va estar 10 anys treballant) ha sigut molt crític amb el govern municipal de Xavier Trias i amb l'autonòmic d'Artur Mas. Fa mesos i des de la seva talaia voluntarista (el càrrec de president de la FAVB no comporta salari) va analitzar la política de la Generalitat dient que es fonamentava en les retallades. "Una política insidiosa, ja que no només han sigut retallades. A través d'aquestes retallades s'implementa un canvi de model i una privatització dels serveis públics", va dir.
El seu discurs sempre ha reclamat la implicació dels ciutadans en la vida de l'urbs, al marge de la participació electoral. Es va manifestar favorable a la taxa turística per invertir-la en les zones que més pateixen la plaga del turisme. Quan va accedir a la presidència de la FAVB va explicar que el seu principal repte era "saber quin model de ciutat tindrem d'aquí uns anys. Una ciutat democràtica i cohesionada socialment o una ciutat Copacabana, neoliberal, crispada i socialment fragmentada".
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Trump no beu però té "personalitat d’alcohòlic"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Una nova guerra dels dos grans Florentino i Laporta se les tenen
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA Garagarza reapareix a la ciutat esportiva de l’Espanyol després de l’infart
- igualtat de gènere Dones en Joc impulsa el paper de la dona en el món de l’esport
- Un Punter demolidor salva la ratxa en la tercera pròrroga
- Gerard Esteva, president de la UFEC: "La falta d’inversió està extingint les entitats esportives sense ànim de lucre"
