EL DEBAT SOBIRANISTA
L'ANC avala la llista civil del 27-S sense polítics en actiu
La direcció de l'entitat acorda acceptar la proposta d'Òmnium i d'ERC i incrementa encara més la pressió a CDC
Jordi Sànchez atén els mitjans, el 3 de juliol, després de votar en la consulta de l’ANC. /
El secretariat nacional de l'ANC ha decidit, després d'una reunió de dimarts a última hora que s'ha prolongat fins a la matinada, que avalarà la llista civil "sense polítics en actiu" de cara a les eleccions del 27-S. Així accepta, després de dubtar-ho, la proposta d'Òmnium Cultural i del líder d'ERC, Oriol Junqueras. Una decisió que incrementa, encara més, la pressió sobre el president i líder de CDC, Artur Mas.
En un comunicat difós aquesta matinada, l'entitat que presideix Jordi Sànchez afirma que "la llista per la independència' ha de reflectir la màxima unitat de les forces sobiranistes i de la societat civil". En aquest sentit, subratlla que ha de "representar tota la transversalitat i les sensibilitats ideològiques de la societat civil" i ha de "superar el debat propi d'unes eleccions autonòmiques". És a dir, que s'aposta per "una llista sense polítics en actiu" per anar a unes eleccions purament plebiscitàries.
L'ANC es compromet a "treballar perquè la proposta asseguri la governabilitat a partir del 27-S". Durant les pròximes hores, l'entitat traslladarà aquest acord a Òmnium i a l'AMI, així com als partits que recolzen la independència de Catalunya "per consensuar-la i fer-la realitat".
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- Receptes rodones La recepta definitiva per fer les millors mandonguilles casolanes
- Renovació en potència La universitat envelleix: més de la meitat de professors es jubilaran en els pròxims 20 anys
- CAS SEPI El jutge deixa lliure Leire Díez, l’expresident de la SEPI i el ‘soci’ de Cerdán al no demanar la fiscal el seu ingrés a la presó
- Eleccions a Extremadura Feijóo augura que Extremadura iniciarà «el canvi» per acabar amb la «degradació» de Sánchez
- Obituari Mor l’exdirectiu del Barça Gabriel Masfurroll
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
