EL DILEMA NACIONALISTA
Castellà planteja una assemblea d'Unió per comprovar si "una majoria" recolza la llista de Mas
El dirigent crític lamenta que "16 persones" hagin decidit el futur del partit i reclama un congrés extraordinari
Antoni Castellà surt de la reunió del comitè de govern d’Unió, dimecres. /
El líder del sector sobiranista d'UDC Antoni Castellà ha assegurat aquest dissabte que la decisió de com s'ha de presentar UDC a unes eleccions i amb quin programa "ha de passar per un congrés". Una reclamació que xoca amb el que defensa Josep Antoni Duran Lleida, que rebutja la celebració d'un congrés extraordinari perquè considera que seria perjudicial per al partit.
En declaracions a 'El suplement' de Catalunya Ràdio, Castellà ha recordat que ja va reclamar aquest congrés després de la consulta interna que els democristians van celebrar diumenge passat i ha admès que ja llavors la resposta va ser un "ni parlar-ne".
Castellà ha lamentat que 16 persones d'UDC hagin decidit "què volia dir 'procés' i ara s'ha descobert que era un plantejament per sortir del bloc sobiranista".
Notícies relacionadesSobre el seu futur, el dirigent crític ha assegurat que no vol deixar Unió, sinó tot al contrari. Ha plantejat que es convoqui una assemblea general per comprovar si hi ha una majoria que vulgui recolzar "en nom d'Unió" la llista transversal del president Artur Mas de cara al 27-S.
Castellà creu que el consell nacional que el partit celebra aquest dissabte servirà per confirmar l'acostament de la direcció democristiana als plantejaments del PSC.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- La Generalitat alleugereix les restriccions d’accés a la zona de la pesta porcina
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
