Monago apel·la a "l'esperit" del maig del 68 en el seu últim vídeo de campanya
El president extremeny compara aquell moment de "transformació, política i social" amb el moment actual, però prescindeix de les sigles del PP en el muntatge
Els vídeos del president d'Extremadura, José Antonio Monago, s'estan convertint en petits esdeveniments, seguits de més o menys controvèrsia en funció del seu contingut, en aquesta llarga precampanya cap als comicis autonòmics i municipals del 24 de maig. Si primer va irritar els andalusos per la seva paròdia de Paco i CurroPaco i Curro, i després va demanar el vot a ritme de rapa ritme de rap, ara ha llançat a internet un vídeo en què apel·la, ni més ni menys, a "l'esperit" del maig del 68, un esperit que representaria totalment el contarri del que se suposa que encarna el PP. Potser per això, Monago ha tornat a prescindir de les sigles del partit al seu vídeo, igual que va fer amb el seu rap.
Monago és l'encarregat de posar la veu en 'off' a aquest document audiovisual. Explica que va néixer dos anys abans del 1968, un any que "va marcar a tothom". En el seu repàs dels esdeveniments que van passar aquell any, esmenta la publicació del 'White album' de The Beatles, el "maig francès", el naixement del rei Felip o la mort de Martin Luther King i Robert Kennedy.
"El 1968 vam renovar els nostres valors, la nostra forma de viure i la nostra forma d'entendre el món, no va ser fàcil, va ser una transformació política, econòmica i social com la que també estem experimentat nosaltres. Llavors un no es preguntava què podien fer per ell, sinó què podia fer un per tots. El futur no era un regal, s'havia de conquistar, i tots els joves teníem un somni, passar del dit al fet, de podem a fem", diu Monago al·ludint clarament al partit de Pablo Iglesias.
A preguntes dels periodistes sobre l'absència de la imatge del PP en el vídeo i en uns ventalls que també s'han presentat aquest dimecres, el director de la campanya del PP d'Extremadura, Fernando Pizarro, ha assegurat que no s'allunyen del seu partit, ja que la roda de premsa és a la seva seu i amb les seves sigles. L'objectiu, ha afegit, és acostar-se als electors "d'una manera més intensa".
VANOS PER A LA FESTA DE 'LOS PALOMOS'
Notícies relacionadesA la roda de premsa també ha intervingut la consellera d'Ocupació, Dona i Polítiques Socials i membre de la llista al Parlament d'Extremadura, María Ángeles Muñoz, que ha insistit en el missatge que trasllada aquest vídeo de campanya, ja que "no només es pot sinó que s'ha de fer". Així, ha recordat que el Govern d'Extremadura "des d'aquest fer les coses bé" i de forma "diferent" ha defensat els "més vulnerables" amb la creació del "dret subjectiu" de la renda bàsica, a més d'apostar per la cultura i per la "igualtat" entre homosexuals i heterosexuals.
En aquesta línia, Muñoz també ha destacat el suport institucional a la festa de 'Los Palomos', que se celebra aquest dissabte a Badajoz, i en què la campanya 'Fem Extremadura' estarà present amb més de 10.000 vanos amb els colors de la bandera del col·lectiu LGBT.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- CAS SEPI El jutge deixa lliure Leire Díez, l’expresident de la SEPI i el ‘soci’ de Cerdán al no demanar la fiscal el seu ingrés a la presó
- Obituari Mor l’exdirectiu del Barça Gabriel Masfurroll
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Condemna històrica del Suprem El futur de García Ortiz: una petició de nul·litat i la incògnita de la seva continuïtat en la carrera
- Gestió de la salut pública El 60% d’infeccions emergents tenen origen animal: «Els veterinaris som clau en les crisis sanitàries»
