REGENERACIÓ DEMOCRÀTICA
Rajoy cobra 35.000 euros menys que el seu cap de Gabinet
El sou de 8 dels 15 càrrecs que treballen a l'àrea de Presidència supera el del cap de l'Executiu, que percep 78.000 euros bruts a l'any
També el salari de Sáenz de Santamaría, 75.700 euros, està per sota del dels seus dos secretaris d'Estat i sis persones més del seu equip

Mariano Rajoy parla amb el president del Constitucional, Francisco Pérez de los Cobos, durant els actes amb motiu de l’aniversari de la Carta Magna. /
El president del Govern, Mariano Rajoy, guanya un sou brut anual de 78.185 euros, per sota de la retribució del seu director de Gabinet, Jorge Moragas, que cobra a l'any 113.186 euros (35.000 euros més). També la vicepresidenta del Govern, Soraya Sáenz de Santamaría, amb un sou de 75.744 euros anuals, cobra menys que els seus dos secretaris d'Estat, Carmen Martínez Castro (Comunicació) i José Luis Ayllón (Relacions amb les Corts), que cobren 110.363 euros bruts a l'any.
Dels 15 càrrecs que treballen amb Rajoy a l'àrea de Presidència del Govern, vuit cobren més que el cap de l'Executiu. A més del seu cap de Gabinet i el director adjunt, Alfonso de Senillosa (102.810 euros), perceben una quantitat bastant més elevada que Rajoy el director de l'Oficina Econòmica de la Moncloa, Álvaro Nadal (112.733 euros), la secretària general de Presidència (103.896), el director del departament de Seguretat (94.136 euros) i la coordinadora per a Afers Relacionats (89.382 euros).
També tenen un sou més alt que el president del Govern el director de Protocol (94.461 euros) i la directora d'Economia Internacional de l'Oficina Econòmica (91.639 euros). En aquests dos últims casos, la quantitat percebuda inclou l'antiguitat en el càrrec al tractar-se d'alts càrrecs amb condició de funcionaris.
Notícies relacionadesEls sous dels membres del Govern i dels alts càrrecs es poden consultar des d'aquest dimecres al portal de la transparència de l'administració general de l'Estat, on també s'ha penjat informació relativa a contractes, convenis o subvencions del 2014.
EL MINISTERI DE LA PRESIDÈNCIA
Pel que fa al Ministeri de la Presidència, que encapçala Sáenz de Santamaría, compta amb un equip de 12 persones, vuit de les quals cobren més que la vicepresidenta del Govern. A més de Castro i Ayllón, superen Santamaría, com en el cas de Rajoy, la seva cap de Gabinet, María González Pico (104.571 euros); el subsecretari de Presidència, Jaime Pérez Renovales (105.699 euros); la directora del Gabinet adjunta de la vicepresidenta, Edelmira Barreira (90.271 euros); la directora general de Comunicació, Consuelo Sánchez Vicente, i el director general de Relacions amb les Corts, Ignacio Carbajal (90.271 euros cada un); i la directora general de Relació amb les Delegacions del Govern, Marta Crespo (93.658 euros).
- Guia pràctica ¿Què fer si et toca un Euromillones i ets l'únic encertant?
- Serveis Socials Barcelona denuncia i aparta una treballadora que desviava prestacions socials
- Conferència de Presidents Ayuso compleix la seva amenaça i abandona la sala quan Pradales i Illa parlen en eusquera i català
- Ser Ter Stegen i no jugar
- Homenatge a Casa Leopoldo
- Alimentació Com menjar dònuts sense engreixar: el sorprenent consell d’un expert en nutrició
- EEUU Trump diu que a Musk “ha perdut el cap” i que no té intenció de parlar amb ell
- Barcelona Un prostíbul en un bloc de pisos: "Els clients s'equivoquen de timbre i ens desperten"
- Tennis Roland Garros: Alcaraz imposa la seva grandesa per fondre Musetti i jugar a París la seva cinquena final de Grand Slam
- Futbol Ni Lamine, ni Mbappé, ni Vinicius, ni Pedri... Raphinha, escollit el millor jugador de la Lliga 24-25