BALANÇ DELS 7 PRIMERS MESOS DE L'ANY

Rajoy farà avui balanç polític i econòmic després del Consell de Ministres

Analitzarà les dades d'ocupació, l'increment del PIB i la reforma fiscal aprovada pel Govern

2
Es llegeix en minuts

El president del Govern, Mariano Rajoy, compareix aquest divendres davant els periodistes després de l'última reunió del Consell de Ministres abans del parèntesi d'agost per fer balanç polític i econòmic dels set primers mesos de l'any i de les expectatives fins al final del 2014 i de la legislatura.

Un balanç que també està previst que faci el nou líder del PSOE, Pedro Sánchez, que oferirà una conferència de premsa a la seu federal del seu partit.

Rajoy es va comprometre a l'inici del seu mandat a comparèixer davant els periodistes cada any abans de l'estiu i al final de cada exercici.

L'any passat no ho va fer

A mitjans de l'any passat no ho va fer perquè va coincidir temporalment amb la seva compareixença davant el ple del Congrés, el dia 1 d'agost, per informar de la situació generada pel cas de Luis Bárcenas, i en què va reconèixer que es va equivocar al confiar en l'extresorer del PP, encara que va subratllar que en cap moment va encobrir un presumpte culpable.

En la compareixença d'aquest divendres és previsible que faci una anàlisi de l'evolució de l'economia espanyola des de començament d'any, amb especial referència a dades com les de l'ocupació i l'increment de les previsions del producte interior brut.

També al·ludirà a la reforma fiscal que avui aprovarà finalment el Consell de Ministres després d'introduir diverses modificacions en el text inicial que va tramitar el Govern.

Serà la primera vegada que Rajoy oferirà una roda de premsa després de les reunions que ha mantingut aquesta setmana amb el president de la Generalitat, Artur Mas, i amb el secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, de manera que es coneixerà en la seva veu les impressions que ha tingut en aquestes entrevistes.

Rajoy i Mas van obrir una porta al diàleg, encara que el president del Govern central va traslladar a Mas que la consulta que pretén portar a terme el 9 de novembre ni es pot celebrar ni se celebrarà.

És el que reiterarà avui en la seva compareixença davant un debat que es preveu que protagonitzarà una gran part de l'agenda política dels pròxims mesos.

Notícies relacionades

Entre els assumptes que tramitarà el Consell de Ministres, a més de la reforma fiscal, hi haurà previsiblement l'acord del Govern perquè el rei Joan Carles sigui qui representi Espanya en l'acte del 7 d'agost a Bogotà en què el president colombià, Juan Manuel Santos, serà investit de nou com a cap de l'Estat.

A més, el Govern tramitarà l'acord pel qual es traspassarà a la comunitat de les Balears les instal·lacions i els mitjans de la Leproseria de Maó (Menorca), fins ara adscrits al Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat.