EL 'CAS NÓOS'

El fiscal demanarà 17 anys de presó per a Urdangarin

Horrach sol·licitarà 15 anys per a Torres, entre 5 i 7 per a Matas i estudia deixar fora de la causa García Revenga, a més de Cristina

El fiscal podria demanar una pena de 17 anys de presó per a Iñaki Urdangarin. / JOAN CORTADELLAS / VÍDEO: ATLAS

1
Es llegeix en minuts
MARISA GOÑI / Palma

El fiscal Pedro Horrach preveu demanar en el seu escrit d'acusació 17 anys de presó per al duc de PalmaIñaki Urdangarin; 15 per al seu exsoci de l'Institut NóosDiego Torres, i entre 5 i 7 per a l'exministre balear Jaume Matas. Horrach preveu deixar fora de la causa la infanta Cristina, després de la seva declaració davant el jutge dissabte, dia 8, i estudia reclamar la mateixa mesura per al secretari de les infantes, Carlos García Revenga.

Notícies relacionades

El fiscal s'ha mostrat sempre contrari a la imputació de Cristina i fins i tot es va avançar a l'actuació del jutge per sol·licitar que no se la inculpés. En cas que els acusats reconeguessin la seva culpabilitat en els fets i tornessin els diners presumptament desviats, el ministeri públic reduiria la petició de penes. Pel que fa al duc de Palma, l'acusació del fiscal inclouria els delictes de malversació, prevaricació, falsedat documental, frau a l'Administració i dos delictes fiscals.

Responsabilitat civil

Horrach ja va assenyalar la setmana passada que demanarà 600.000 euros de responsabilitat civil a la infanta si el seu marit és condemnatresponsabilitat civil, al ser la copropietària al 50% amb Urdangarin d'Aizoon, l'empresa que s'hauria beneficiat dels diners il·lícits de Nóos. La suma pujaria, doncs, a més d'un milió d'euros per al matrimoni. En aquest punt, jutge i fiscal estan d'acord.