Iker Rodrigo, en llibertat sense fiança després de comparèixer davant el magistrat Eloy Velasco
El dirigent de Sortu està acusat d'un delicte d'"enaltiment del terrorisme" per l'homenatge a 'Thierry'

El dirigent de Sortu Iker Rodrigo després de ser posat en llibertat. EFE / JAVIER LIZÓN
El jutge de l'Audiència Nacional Eloy Velascoha decretat la llibertatamb mesures cautelars del dirigent deSortu Iker Rodrigo,detingut aquest dilluns com a presumpte autor d'un delicte d'enaltiment del terrorismeterrorismeper organitzar la rebuda del cos del dirigent d'ETA Javier López Peña, 'Thierry'. Després de prendre-li declaració, el titular del Jutjat Central d'Instrucció número 6 ha imposat a Rodrigo compareixences mensuals al jutjat més pròxim al domicili, li ha retirat el passaport i li ha imposat l'obligació d'estar localitzable en tot moment, però no ha decretat cap fiança.
El representant de Sortu ha reiterat en la declaració, igual que havia fet la mateixa família de l'excap etarra, que la formació independentista no ha tingut cap responsabilitat en l'organització dels homenatges a 'Thierry', ja que es tractaven d'"actes privats". A més, ha negat que pretengués enaltir el terrorista mort i ha assegurat que no va proferir cap crit a favor dels presos.
La investigació de la Guàrdia Civil havia conclòs que Rodrigo, antic dirigent deBatasuna, havia estat un dels principals organitzadors de la rebuda del fèretre portat des de França, motiu pel qual va ser detingut ahir, dilluns, a Bilbao.
Notícies relacionadesVelasco assumirà ladenúncia de l'Associació de Víctimes del Terrorisme (AVT)Associació de Víctimes del TerrorismeAVT, que en principi havia recaigut sobre Pablo Ruz, informaMargarita Batallas.
Absolució
D'altra banda, el Tribunal Suprem (TS) ha absolt avui onze membres de l'agrupació electoral de l'esquerra 'abertzale'D3Mi d'Askatasuna, entre ells el mateix Iker Rodrigo, acusats de pertinença o col·laboració amb ETA. Aquesta decisió confirma l'absolució que l'Audiència Nacional havia decretat per als encausats, que va ser recorreguda al seu dia pel fiscal. L'alt tribunal considera ara que "no n'hi ha prou de promoure, presentar-se, o participar activament en campanya electoral a favor d'organitzacions concebudes des de l'organització ETA" per ser condemnat per pertinença a la banda.
- Prova popular Luis Enrique corre a Barcelona per la seva filla Xana en una edició multitudinària de la Cursa d’El Corte Inglés
- La nova vida de Lamine Yamal
- Consells pràctics Una experta en finances revela els tres hàbits que arruïnen milers de persones
- Barcelona 4 Reial Madrid 3 Un Barcelona salvatge sepulta el Madrid i obre una nova era
- Molts ho confonen amb fatiga: així comença la insuficiència cardíaca que afecta 700.000 espanyols
- Molts ho confonen amb fatiga: així comença la insuficiència cardíaca que afecta 700.000 espanyols
- Barcelona 4 Reial Madrid 3 Un Barcelona salvatge sepulta el Madrid i obre una nova era
- Al peu de Collserola La Fiscalia investiga la instal·lació de barracons en un parc protegit de Sarrià
- Successos Detingut un conductor borratxo per circular 15 km contra direcció a Olot
- Futbol El Barça es proclama campió de Lliga F i segueix amb pas ferm cap al pòquer de títols