EL CAMÍ CAP A LES URNES

Els partits redueixen el pressupost de campanya fins a 8,5 milions en total

ICV i ERC són els que apliquen una retallada més elevada, del 60% i el 50% respectivament

1
Es llegeix en minuts

Elspartits polítics catalans s'han estret el cinturó en aquestacampanyaelectoral, per a la qual hanreduïtels seus pressupostosrespecte als comicis autonòmics del 2010, que sumaran uns8,5 milionsd'euros en total.ICV-EUiA i ERC són les forces que han aplicat una tisorada més alta, ja que els ecosocialistes l'han reduït un 60% i els republicans, unERC tisorada60% 50%

Lesretalladesaplicades per fer baixar la despesa de les campanyes tenen a veure amb l'ús de locals més petits, o els dels mateixos partits, la reducció del suport gràfic i audiovisual o la recerca de preus més competitius en l'organització dels mítings.

La xifra més elevada és la deCiU, que gastarà uns3 milions d'euros, finançats amb subvencions electorals i un crèdit bancari, encara que també ha aplicat una reducció considerable, del25%. D'aquesta quantitat, 908.000 euros aniran destinats a l'enviament de correspondència publicitària. La federació que lidera Artur Mas reduirà l'emissió i distribució de cartells i banderoles i convocarà alguns dels actes a les seves pròpies seus.

Els socialistes demanen 1.500 euros a cada diputat

El pressupost del PSCpuja a 2,1 milions d'euros, comptant el cost de l'enviament de correspondència, de 898.000 euros, amb una retallada respecte a les anteriors eleccions alParlamentd'un33%. El partit dePere Navarro ha remès unacartaals seusdiputatsalCongrési a laCambra catalanaperquè facin unaaportacióde1.500 euros per persona per a la campanya electoral. En la missiva, el secretari d'organització del PSC, Daniel Fernández, apunta que l'aportació és "extraordinària i puntual" i que tindria una bonificació del 25% en la declaració d'Hisenda.

Quant alPPC, el seu pressupost de campanya és d'1,9 milionsd'euros, amb la qual cosa es redueix un20%respecte al 2010.

ICV-EUiA, que rebaixa la seva despesa un60%fins almig miliód'euros, limitarà al màxim el suport gràfic i farà una campanya molt centrada en les xarxes socials. ERC la redueix un 50% i gastarà mig milió també, sense comptar la despesa de l'enviament de correspondència publicitària que xifra en 850.000 euros.

Notícies relacionades

Ciutadans(C's), per la seva part, té un pressupost límit de200.000 euros, i finançarà la campanya a través de bons retornables i amb microdonacions des de la pàgina web del partit. Segons el seu candidat,Albert Rivera, cap entitat financera els concedeix el préstec de 100.000 euros que han sol·licitat.

Mentrestant,Solidaritat per la Independència(SI) ha anunciat que finançarà la seva campanya "íntegrament" amb fons propis, sense xifrar la quantitat, com a aportacions dels representants parlamentaris, petites donacions privades o quotes d'adherits.