CONCLAVE DEL PP A SEVILLA
El PP reclama que s'ensenyi "de manera equilibrada" en castellà i català
Els populars recolzen la defensa de Sánchez-Camacho perquè el castellà guanyi pes a les aules a Catalunya

Sánchez-Camacho, durant la seva intervenció en el congrés que el PP celebra a Sevilla, avui. /
Elcongrés del PP que se celebra a Sevilla ha aprovat una esmena que defensa "el dret dels alumnes a rebre de manera equilibrada unensenyament en castellà i en la resta de llengües cooficials". No es fa cap menció directa al model d'immersió lingüística de Catalunya, però els populars han volgut evidenciar amb aquest "de manera equilibrada" el queAlicia Sánchez-Camacho defensa aCatalunya, que el castellà guanyi pes a les aules.
Aquesta esmena, que forma part de la ponència social del congrés popular, estableix com a llengües cooficials "el català, l'eusquera, el gallec i el valencià", que es diferencia del català, i malgrat deixar clars els seus objectius, no mostra tanta contundència com anteriors declaracions del PP, quan es va arribar a proposar que hi hagués inspectors que vigilessin que es complia que el castellà era llengua cooficial a tot Espanya.
La presidenta dels populars catalans, per la seva banda, s'ha vanagloriat que"el PP d'Espanya sigui decisiu en la governabilitat de Catalunya" i ha manifestat el seu orgull perquè "el PP compti cada vegada més a Catalunya". També ha llançat una crítica encoberta al PSC i al PSOE: "Nosaltres podem dir a Sevilla el mateix que a Barcelona".
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Dos morts en un incendi agrícola a la Segarra
- Sense telèfon, sense diners, sense llit fix
- Tall de llum Una avaria deixa 1.200 abonats sense electricitat durant tota la nit a Barcelona
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Nou permís El Barça podrà mantenir les obres 24h al Camp Nou en el compte enrere per a l'estrena
- TAULA SEGUIMENT DE LA COALICIÓ Sumar carrega contra el PSOE després de la reunió de la coalició: «No són conscients de la gravetat, per arribar al 2027 s’han de moure»
- Accident sense ferits Mig arbre de grans dimensions cau sobre la calçada del carrer Entença
- Universitat Catorze universitàries acusen un catedràtic de la UB d’abús sexual
- Sector bancari El Sabadell defensa la venda de TSB: «Avui valem més que ahir»