POTENCIAR ELS VALORS De l'ESFORÇ I El TREBALL

Ensenyament introduirà l'esperit emprenedor i empresarial des de la primària

Els més petits rebran conceptes bàsics d'economia, i a secundària s'implantaran assignatures sobre empreses catalanes exitoses

La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, a l’arribar a la reunió setmanal del Consell Executiu del Govern.

La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, a l’arribar a la reunió setmanal del Consell Executiu del Govern. / Toni Garriga (EFE)

1
Es llegeix en minuts
FIDEL MASREAL / Barcelona

El Govern ha aprovat aquest dimarts el plaCatalunya, escola d'emprenedors, de la Conselleria d'Ensenyament. Es tracta que, en paraules del portaveu del Govern,Francesc Homs, "l'escola pot crear un imaginari" en favor de la funció dels empresaris emprenedors.

Laconsellera Irene Rigau ha afirmat que el pla consisteix a fomentar l'esperit emprenedor en les noves generacions en el sistema educatiu, "potenciar els valors del treball, l'esforça i el risc". I la resilència: "La persona que no queda abatuda davant la frustració, sap superar les dificultats".

"L'esperit emprenedor és una actitud i una aptitud; a l'escola volem cultivar l'actitud i l'aptitud", ha afegit la consellera.

Conceptes bàsics d'economia

El projecte crearà una base de casos d'èxits d'empreses catalanes, formarà els professors sobre això, dissenyarà assignatures i mòduls de creació d'empreses. El projecte ja s'implantarà en educació infantil i primària, i donarà als nens coneixements deconceptes econòmics bàsics, "comprendre la importància i la relació entre l'ensenyament que reben i la consecució posteiror de les metes que es proposen".

Notícies relacionades

A secundària s'introduirà una matèria:Orientació  Professional i Iniciativa Emprenedoraen què s'introduirà la "perseverança, creativitat i confiança en un mateix" i "comprendre la relació entre economia i empresa i el funcionament del mercat". A FP també s'introduirà la matèria d'"Empresa i Iniciativa Emprenedora". L'escola rural també serà objecte del pla.

Chupa Chups

"¿Qui va dissenyar el Chupa Chups? ¿Com es va fabricar la Coca-Cola". Els nostres alumnes han de saber com una idea es converteix en una acció", ha explicat Rigau.