PROFESSOR DE CIÈNCIA POLÍTICA
Joaquim Colominas: "La fórmula no és l¿únic mal, ni tampoc l¿única solució"

_MEDIA_1
33 Joaquim Colominas se suma als experts que volen obrir els ulls als partits: «La fórmula electoral és un element, però ni és l'únic mal ni és l'única solució». La crisi és de representació, més que de representativitat. «La democràcia ha de servir per aconseguir que els ciutadans siguin més lliures i més demòcrates», assenyala. Afegeix que el sistema actual està «caduc» i «obsolet», perquè són les «elits polítiques» les que acaben decidint-ho tot. «Als ciutadans se'ls reclama molta participació un dia, però després tothom s'oblida d'ells». Per tot plegat, Colominas conclou que a la gent li interessaria més la política si aquesta es deixés estimar més.
Encara que no sigui el més important, es confessa partidari del sistema alemany, i no dubta a proposar agrupacions o divisions de comarques per salvar les grans desigualtats de població que hi ha.
- El metro retirarà més de 700 màquines de venda de targetes per evitar ciberdelictes
- Els bars de Gràcia, en peu de guerra per un veto i un error de l’Ajuntament
- El mirador de la Torre de Collserola ofereix vistes gratis
- L’esborrament del mòbil del fiscal
- Xoc entre Vox i l’Església a Catalunya pel cas de Jumella
- Lacra social Toc de queda, llei més severa i pares responsables: França busca tallar d’arrel la creixent violència juvenil
- Catàstrofe natural Les pluges torrencials deixen més de 230 morts i centenars de desapareguts al Pakistan i l’Índia
- Successos Protecció Civil posa en alerta el pla Infocat per risc d’incendi a les Terres de l’Ebre, Ponent i l’Empordà
- Mort Mor l’expresident d’Aragó Javier Lambán
- Afganistan: un any de la victòria talibana