ELS PREPARATIUS DEL 28-N
El PSC i Ciutadans pel Canvi trenquen la seva coalició electoral
Els socialistes concorreran per primera vegada des del 1999 sense la plataforma que va sorgir en suport a Maragall
El PSC i Ciutadans pel Canvi (CpC) han trencat la coalició electoral que eles unia des de 1999, per la qual cosa, per primera vegada des d'aquella data, els socialistes catalans concorreran en solitari a les eleccions del 28 de novembre. La plataforma va sorgir per recolzar la primera candidatura de Pasqual Maragall a la presidència de la Generalitat. Les dues formacions van unir forces per derrotar CiU, que feia 23 anys que era al capdavant del Govern.
En un comunicat, CpC explica que la seva intenció era continuar la coalició però que els socialistes preferien un acord polític "per sobre d'un acord jurídic". La plataforma està avaluant ara la proposta del PSC.
La ruptura de la coalició no suposa una sorpresa, ja que en les últimes eleccions, el primer secretari del PSC i president de la Generalitat, José Montilla, ja els va comunicar que preferia que el seu partit es presentés en solitari. "Ja ens ho esperàvem, però valorem més els acords polítics que tenir càrrecs", han explicat fonts de CpC, que, no obstant, fan una valoració positiva dels 11 anys de coalició.
Aquest balanç també el fan des del PSC, que justifica la separació pel fet que les coalicions han de fer-se entre partits, i CpC "ha deixat de ser un partit i és una plataforma cívica". No obstant, fonts socialistes han mostrat la seva voluntat de continuar treballant amb CpC i d'integrar els membres de la plataforma en les llistes del PSC.
Qüestionada des del 2006
La reedició de la coalició ja es va posar en entredit en la precampanya de les eleccions catalanes del 2006, i més després que l'expresident de la Generalitat Pasqual Maragall no repetís com a candidat.
- A Ceuta Mor Abdou Ngom, icona de la crisi migratòria per l’abraçada viral a una voluntària de la Creu Roja
- Comerç BCN descarta comprar El Centre de la Vila i deixa pendent el seu futur
- Incivisme Un prostíbul en un pis del carrer d’Aragó causa enuig al Clot
- Dret de rectificació del FC Barcelona
- patrimoni La icònica xarcuteria Puig de Sant Andreu continuarà despatxant
- HEREDITÀRIA Insomni familiar fatal, la malaltia que treu el son i ha matat 35 persones d’una mateixa família a Jaén
- Concentració Feijóo crida a manifestar-se avui a Madrid "per la democràcia"
- Protesta de jutges i fiscals ‘Las mil y una togas’ es planten 10 minuts
- Les Forces Armades celebren el seu dia a Tenerife
- Apunts polítics de la setmana Ayuso i Feijóo, de campanya (per separat)