PRIMERES INVESTIGACIONS DE L'ATEMPTAT

La furgoneta bomba contenia 30 quilos d'explosiu i 150 de metralla

Trobades restes de l'explosió escampades per un radi d'uns 150 metres

1
Es llegeix en minuts

L'atemptat contra les tropes espanyoles a l'Afganistan, en què van morir dos militars i quatre més van resultar ferits, es va perpetrar amb una furgoneta carregada amb uns 30 quilos d'explosius i 150 de metralla, segons han dit fonts militars durant la visita de la ministra de Defensa, Carme Chacón, a la base de Herat.

La majoria de l'explosiu estava compost per trilita (TNT) i anava reforçat amb quatre projectils d'artilleria gruixuda, un coet d'artilleria i metralla, segons es desprèn de les primeres investigacions de l'atemptat.

El vehicle, conduït per un suïcida, va impactar contra el vehicle blindat (BMR) espanyol que tancava un comboi integrat per 12 camions de l'Exèrcit afganès i cinc BMR i un vehicle de rodes (VANTAC) de les Forces Armades espanyoles.

Segons les primeres investigacions de l'atemptat, els experts militars espanyols han deduït que la furgoneta anava carregada amb almenys 30 quilos d'explosiu i han trobat restes de l'explosió escampades per un radi d'uns 150 metres.

La quantitat de material utilitzat en aquest atemptat era tan abundant que hauria fet volar pels aires un carro de combat, segons les mateixes fonts.

Enorme cràter

Les mateixes fonts han informat que el vehicle suïcida era una furgoneta de la marca Toyota, de color blanc, que a l'explotar va fer un enorme cràter al lloc dels fets. Aquest atemptat, segons han agregat les fonts militars pròximes a la investigació, es produeix en un context d'increment de la violència a l'Afganistan.

Notícies relacionades

El tipus d'atemptat perpetrat ahir contra les tropes espanyoles s'ha convertit en els últims temps en una pràctica comuna dels insurgents a l'Afganistan, segons els militars que investiguen els detalls del sinistre.

El brigada Juan Andrés Suárez García i el cap primer Rubén Alonso Ríos van morir a l'acte i quatre militars més van resultar ferits a conseqüència de l'atemptat registrat ahir a la localitat d'Aziz Abad al districte de Shindand, al sud de la base espanyola de Herat, situada a l'oest de l'Afganistan.