PRONUNCIAMENT D'UN REFERENT ECLESIÀSTIC
Setién recolza Ibarretxe si la seva consulta es convoca en llibertat
El bisbe defensa la necessitat de dialogar amb l'esquerra 'abertzale'
El bisbe emèrit de Sant Sebastià, José María Setién, va recolzar ahir la consulta que pretén realitzar ellehendakariIbarretxe l'any que ve, i va assegurar que si es porta a terme en llibertat, "no pot ser negada" per l'Estat. De la mateixa manera, va considerar necessari intentar que l'esquerra
abertzale"no estigui en fora de joc" tot i la il.legalització de Batasuna.
En una entrevista a ETB, la televisió pública basca, el prelat es va posicionar sobre l'obertura de judici oral contra ellehendakariJuan José Ibarretxe i dos dirigents socialistes per reunir-se amb Batasuna. Segons el seu parer, si dialogar amb grups "que puguin tenir alguna relació amb ETA" és "immoral i injust", no s'entendria que el Congrés donés permís al president José Luis Rodríguez Zapatero per parlar amb la banda terrorista. "M'imagino que el Parlament no donarà autoritzacions per violar la llei", va explicar.
De la mateixa manera, va valorar la "voluntat sincera de buscar una solució al conflicte" que segons el seu parer va impulsar Ibarretxe a reunir-se amb Batasuna "més enllà de la moralitat i del Dret". I va aplaudir aquest esforç, ja que està convençut que "l'única possibilitat per resoldre el conflicte basc és seguir parlant" entre les parts enfrontades.
Setién també va defensar la realització d'una consulta a la societat basca si es porta a terme "en llibertat". Va justificar que no es pot "discutir o negar" el dret de la societat "a manifestar el que pensa sobre els problemes que estan en debat".
No obstant, va admetre que no sap si les intencions dellehendakarisón "adequades o no", però va considerar que Euskadi té el dret a decidir. En tot cas, va explicar, "el contingut d'aquest dret serà una decisió fruit del diàleg polític".
Notícies relacionades'NO' A LA REPRESSIÓ
Sobre la ruptura del recent procés de pau, el bisbe emèrit de Sant Sebastià va explicar el seu fracàs perquè les parts van defensar premisses "fonamentals" que eren "incompatibles entre si". Contràriament, va argumentar que al dialogar "s'ha de buscar una aproximació" significativa i que es "realitzin cessions", perquè en una altra circumstància es farà impossible assolir la pau. Va recomanar intentar que "l'esquerraabertzaleno quedi fora de joc" a Euskadi i va criticar l'aposta per la repressió realitzada per l'Estat des del final de la treva. Però aquesta defensa no el va portar a allunyar-se del dolor de les víctimes: "L'Església no pot ser indiferent al sofriment", va sentenciar.
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- El forat de la sanitat pública El 45% dels espanyols només va al dentista per emergències: «Hi vaig anar per un queixal i vaig acabar amb una factura de 1.300 euros»
- Reforma en Justícia Falta de normes, possibles pròrrogues i molta incertesa davant la reforma que revoluciona l’organització de la justícia a Espanya
- Escàndol internacional El dur informe del cas Epstein: el que les víctimes de violacions van explicar a la policia i com els advocats van provar de fer-les callar
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- UNA ALTRA DESGRÀCIA Greu lesió de genoll de Christensen
