DIRIGENTS DEL PNB ANUNCIEN MOBILITZACIONS
Ibarretxe considera "monstruós" que el processin per dialogar
El Fòrum Ermua vol que dimiteixin López i Ares i desqualifica el Govern
Juan José Ibarretxe va qualificar de "monstruositat" la decisió del Tribunal Superior Basc de fer que ell i els dirigents del PSE Patxi López i Rodolfo Ares seguin al banc dels acusats per dialogar amb Batasuna. Ellehendakari, que es troba de viatge oficial a Mèxic, va reiterar que seguirà parlant "amb tots" i que manté tots els seus plans.
Ibarretxe va confessar als mitjans que segueixen el seu viatge que, de vegades, té la sensació que tot a Euskadi és "il.legal o fins i tot delictiu" quan el cert, per exemple, és que Batasuna contínua sent una força legal a França o que la consulta que propugna es pot fer, va dir, a Catalunya o Andalusia.
Ellehendakariva respondre a més a la "falta de sentit" del seu processament amb l'advertència que "qui nega el diàleg nega la solució".
Un dels companys de partit, el diputat general de Biscaia, José Luis Bilbao, va avançar que el PNB es mobilitzarà un altre cop al carrer per defensar Ibarretxe, "la justícia i la democràcia". El gener passat ja es va fer una manifestació a Bilbao amb el suport dels socis al Govern basc.
Per una altra part, el Fòrum Ermua, promotor de la querella i únic acusador amb l'Associació Dignitat i Justícia, es va manifestar "satisfet". Malgrat que la fiscalia ha reclamat reiteradament l'arxivament de la causa, el Fòrum va considerar la decisió "perfectament ajustada a dret" i va asseverar que la foto d'Ibarretxe, López i Ares compartint el banc dels acusats amb dirigents de Batasuna és "la imatge de la legislatura".
El president del Fòrum, Iñaki Ezkerra, va afegir que el processament dellehendakarisuposa que "ningú està per sobre de la llei". Va qualificar de "gentussa" el Govern basc, va dir que Ibarretxe és "un atemptat al poble basc" i va reclamar al PSOE la dimissió de López i Ares de tots els seus càrrecs.
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- El forat de la sanitat pública El 45% dels espanyols només va al dentista per emergències: «Hi vaig anar per un queixal i vaig acabar amb una factura de 1.300 euros»
- Reforma en Justícia Falta de normes, possibles pròrrogues i molta incertesa davant la reforma que revoluciona l’organització de la justícia a Espanya
- Escàndol internacional El dur informe del cas Epstein: el que les víctimes de violacions van explicar a la policia i com els advocats van provar de fer-les callar
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- UNA ALTRA DESGRÀCIA Greu lesió de genoll de Christensen
