ACCIDENTS LABORALS
CCOO qualifica de "tràgica" l'última setmana d'agost, amb tres treballadors morts i un de ferit greu
El sindicat assegura que aquest juliol ha sigut el pitjor dels últims quatre anys i reclama polítiques adequades

home-embalajespetit-planta
CCOO ha lamentat que l’última setmana d’agost ha sigut "tràgica" en accidents laborals, amb tres treballadors morts i un de ferit greu.
En un comunicat ha alertat que aquest any s’ha viscut "el pitjor mes de juliol en els últims quatre anys", amb una desena de morts i 69 lesions greus o molt greus.
Segons el sindicat, aquestes xifres "parlen de precarietat i inversions insuficients en la protecció de la seguretat i la salut dels treballadors". També ha afegit que no es tracta de casos aïllats, sinó que hi ha un "problema de primer ordre social i laboral" i ha reclamat polítiques eficients per fer-hi front.
CCOO ha concretat que el 23 d’agost va morir un treballador de 47 anys amb cremades al 90% del cos, després de tenir un accident el dia anterior en una empresa del polígon industrial de les Puntes de Constantí, una deflagració mentre feia treballs de soldadura a l’interior d’una cisterna que havia transportat gasoil.
El 27 d’agost hi va haver una fuga d’àcid cianhídric en una empresa de cartró al polígon Molí d’En Gall de Barberà del Vallès i, com a conseqüència, un treballador va ser ingressat greu.
Dos dies més tard, un treballador de 55 anys va caure i va morir atropellat per la màquina amb la qual treballava en feines de l’àmbit forestal a Riner.
I el 30 d’agost va morir un altre treballador de 43 anys a Parets del Vallès després que li caigués a sobre un farcell d’uns 700 quilograms des d’una altura de cinc metres.
En general, el sindicat ha lamentat que durant els primers set mesos del 2019 han mort 56 treballadors, nou més que en el mateix període del 2018, i 477 persones han patit lesions greus o molt greus, 21 més. Al juliol hi va haver una desena de morts: set en jornada de treball i tres ‘in itinere’; així com 69 de lesionats greus o molt greus, 48 durant la jornada i 25 ‘in itinere’.
El sindicat ha recordat la seva denúncia d’un increment de la sinistralitat "com a conseqüència de la ruptura dels equilibris en la negociació col·lectiva que va introduir la reforma laboral i que ha facilitat les noves formes de precarietat i un abús de la subcontractació i la temporalitat". Va afegir que els accidents "es poden i s’han d’evitar" i va assegurar que és la falta d’inversió en prevenció de riscos laborals la que està darrere d’aquests accidents. "No és un fet fortuït", ha puntualitzat.
A més, ha apuntat que hi ha accidents que no estan comptabilitzats perquè les mútues no els reconeixen com a laborals i que deriven en contingències comunes "suportades pels sistemes públics de salut".
Notícies relacionadesDavant d’això, CCOO ha reclamat al Govern de la Generalitat i a l’Estat polítiques econòmiques i d’ocupació per a la recuperació dels drets socials i laborals i la derogació de la reforma laboral. "Instem a Inspecció de Treball i a la Fiscalia a actuar de manera contundent en la vigilància i el control de la qualitat de la prevenció, tant en la via administrativa com en la penal", ha apuntat.
Més notícies de Parets
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Guerra a Ucraïna Trump es limita a amenaçar Rússia amb aranzels mentre rearma Ucraïna
- Comissió Bilateral Estat-Generalitat ERC veu insuficient el nou finançament: "La música sona bé, però les concrecions són mínimes"
- Finançament autonòmic Andalusia esclata contra l’acord de finançament amb Catalunya i el Govern li ofereix acollir-se al mateix model
- Successos La investigació de l’incendi de Paüls apunta a l’acció humana com a causa: negligència o provocat
- Estudi científic ¿Per què algunes persones necessiten posposar més vegades el despertador? La ciència té una resposta (i afecta més les dones)