Newsletter

El mag empresari i l’èxit del teatre català

1
Es llegeix en minuts
El mag empresari i l’èxit del teatre català

El teatre és un dels últims reductes d’humanitat en aquests temps de l’economia de l’atenció en què regnen les pantalles digitals i l’‘streaming’. Només així s’entén la bona salut de l’art de les platees, sobretot a Catalunya, que acaba de tancar la temporada 2022-2023 amb un rècord històric de recaptació a taquilla (84,9 milions d’euros). Aquesta xifra suposa un augment del 28% respecte a l’any passat i bat de llarg el millor registre anterior (2007-2008). Per espectadors, ha sigut la segona millor de la història a Catalunya, liderada pel sector privat, amb el Victòria (propietat d’Antonio Díaz, El Mago Pop) com el teatre amb més assistència.

Emociona la trajectòria d’aquest il·lusionista, nascut fa 37 anys a Badia del Vallès, al si d’una família humil, que avui és un dels més taquillers del món. Amb la seva pròpia companyia, que va crear amb només 20 anys, és propietari de dos teatres a Barcelona (Victòria) i Branson (Missouri, Estats Units). El seu últim espectacle, Nada es imposible, ha sigut un èxit a Broadway (Nova York), amb més de 2,7 milions recaptats en una setmana en taquilla, per davant d’El rei lleó. Els grans productors dels Estats Units el persegueixen, però ell ha preferit tornar a Barcelona mentre decideix els pròxims passos en la seva expansió. 

Notícies relacionades

Aquesta temporada de rècords ha sigut possible gràcies a la consolidació d’un model de teatre, el català, en què tot suma, com resumeix Isabel Vidal, la veu del sector i de l’empresa Focus. Des dels esforços de la Generalitat per assolir el 2% del pressupost per a Cultura fins a les polítiques públiques per reforçar tant creadors com empreses, passant per l’Estatut de l’Artista, que vol professionalitzar el sector, i pel ‘boom’ de la dramatúrgia catalana contemporània de primer nivell.

Tot això és digne d’orgull per a Catalunya, que celebra avui la Diada i que té en el teatre una de les seves millors senyes d’identitat, perfectament exportable.

Temes:

Mago Pop Teatre