Marca@Royo

Barcelona, torna a ser Barcelona (el poder d’una coma).

Una declaració d’intencions del que és Barcelona. Una ciutat, sí, però també és una marca paraigua i una marca ciutat.

2
Es llegeix en minuts
Barcelona, torna a ser Barcelona (el poder d’una coma).

Jordi Cotrina

Barcelona, la meva ciutat. Una ciutat poderosa, lluitadora, alegre i viva. Una ciutat de colors, tot i que els últims anys n’hagin lluït només dos: el blanc el negre. Una ciutat rica, també d’esperit. La joia de la corona. Un diamant, tot i que de vegades brut.

Barcelona, ciutat diversa i creativa. Amb múltiples facetes, on els contrastos conviuen de manera harmònica, cosa que enriqueix i estimula la ciutat, els seus ciutadans i els seus amants, que no són els de Terol. 

Barcelona és infinita, com el cel i els seus núvols, com el mar i les seves onades, com les places i la seva gent. Que et gronxen, t’arrosseguen o et criden, segons el dia. Segons com es miri.

Barcelona som tots. Persones, comerços, bars, restaurants, tallers, petits negocis. Que apareixen i desapareixen, que se’n van, venen, abaixen persiana, es venen o es reinventen.

Barcelona, una ciutat que enamora. Quan sents el nom o en veus una foto, no pots evitar que alguna cosa es mogui dins teu. Durant un instant, et quedes atònit. Sí, és ella, la ciutat dels teus somnis. La que encara, malgrat tot, et continua commovent. No sabries dir per què però només sentir-la anomenar, t’emociones.

Barcelona, una ciutat consolidada. Un producte únic i, darrere seu, un concepte de marca. La marca Barcelona, un aval per a tothom: persones, empreses, indústria, inversors, petits negocis i, lògicament, institucions

Barcelona, marca paraigua. Una marca que treu partit de la seva bona reputació –en inversió, en feina, en comportament, en manera de fer, en protocols, en tracte, en eficàcia– que perceben les persones i que fa que formi la seva imatge. Gaudir de reputació no vol dir gaire, el tema és que aquesta reputació sigui bona o excel·lent, per avalar altres marques relacionades. Empreses com Coca-Cola i Nike aprofiten aquesta estratègia per al llançament de nous productes i marques secundàries. Una estratègia aplicable a països, regions i a ciutats. 

Valors i característiques

Barcelona, marca ciutat. Un conjunt de valors, característiques, actius i estratègies que creen una identitat diferencial i única d’una ciutat. Aporta diferenciació respecte a altres ciutats, i crea un valor únic i una gran confiança que l’ajuden a desenvolupar i a expandir el seu potencial.

Barcelona, una ciutat capital. El centre d’Europa. El centre del món. Capaç d’impulsar els seus atributs i generar atractiu emocionant i rellevant perquè el seu públic potencial la prefereixi per sobre d’altres propostes; ja sigui per viure, estudiar, treballar, invertir o, senzillament, per visitar i passejar.

Barcelona, la millor aposta. De disseny, d’avantguarda, d’art, de modernitat, d’innovació, de noves tendències, de futur. Fusió d’arquitectura, urbanisme, escultura i restauració. Diferencial, gairebé única. Un mar i una muntanya en una mateixa ciutat. 

Notícies relacionades

Barcelona, aquesta ets tu. La meva ciutat. 

Barcelona, quines ganes tenia que tornessis. I, pel que sembla, has tornat.