El nou túnel Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

1
Es llegeix en minuts
Mala previsió en els embussos a Glòries

Manu Mitru

Mentre l’Ajuntament de Barcelona defensa que els embussos al túnel de la plaça de les Glòries són circumstàncies previstes i que el funcionament és «l’esperat», els usuaris i l’oposició critiquen el govern municipal pel que consideren un nyap que entorpeix el trànsit i que genera més tensió en l’accés a la capital. Convé recordar que el túnel es va idear per crear un entorn més amable per als veïns i reduir les molèsties de soroll i contaminació del trànsit. No obstant, hauria de fer possible que els mateixos vehicles que fins ara circulaven en superfície ho puguin fer ara sota terra. Que no es pugui absorbir el mateix flux pot deure’s a una mala gestió en la seva estrena o, encara pitjor, a un disseny que no s’adapta a les necessitats actuals d’aquest accés a la ciutat.

A l’Ajuntament li va faltar previsió i no podia pretendre que el primer dia, només amb recomanar-ho, entressin menys cotxes a la ciutat en plena hora punta. Després de set anys en obres i amb un pressupost que supera els 190 milions d’euros, la infraestructura hauria de ser capaç de complir la funció per a la qual va ser dissenyada. Un altre assumpte seria si els embussos que ara es produeixen tinguin realment una funció dissuasòria. Es tractaria llavors d’una estratègia no explicada amb prou transparència i a la qual, per tenir èxit, li faltaria una alternativa real de transport públic, que no és vàlida per a tots els conductors que ara entren per Glòries.