La reacció dels ‘lobbies’

Revolució a l’Eixample

La nova estratègia reaccionària és dir que l’Ajuntament es vol carregar la indústria del cotxe, però els que moren per contaminació o atropellament, que es fotin

Es llegeix en minuts
Revolució a l’Eixample

Aspirar a respirar aire pur o protegir la indústria del cotxe. Prioritzar la salut o un sector econòmic: aquesta és la fenomenal batalla soterrada que s’entaula avui a Barcelona, un xoc de trens menys mediàtic que d’altres, però potser més transcendent. Després de la inequívoca aposta per la bicicleta i l’urbanisme tàctic que tant ofèn certs ‘lobbies’, el conflicte ha escalat a una altra dimensió amb l’anunci oficial de canviar l’asfalt per llambordes a quatre carrers cèntrics de Barcelona. La reacció no s’ha fet esperar, però ara l’argument dels irritats ja no és que Colau s’està carregant Barcelona (s’han adonat que l’argument era massa vague) sinó que ara són més concrets i precisen que vol destruir l’economia perjudicant el sector de l’automòbil. La nova estratègia reaccionària és dir que l’Ajuntament es vol carregar el PIB, però això sí, els que moren per culpa de la contaminació o per atropellament, que es fotin.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Curiosament, l’epicentre del conflicte, allà on s’està gestant aquesta revolució silenciosa, és al cor de l’Eixample: més de cent escoles reivindiquen des de fa setmanes ampliar els espais per als vianants al seu voltant i allunyar els nens dels cotxes, el soroll i els gasos mentre Consell de Cent serà el primer carrer del centre a ser 100% per als vianants. ¿Per què ara aquest moviment?

Et pot interesar

Potser perquè la pausa de la pandèmia ha fet descobrir a molta gent que és possible viure d’una forma més humana i perquè saben que és ara o no serà mai. Mentrestant, l’última ocurrència dels que no accepten que Barcelona s’ha posat del mateix costat de la història que grans ciutats com París, Nova York o Londres, és dir que el consistori va en contra de la recuperació econòmica de la ciutat amb la seva «croada» (paraula que repeteixen compulsivament) contra els cotxes. Molta atenció, perquè la revolució ecològica i la seva corresponent reacció contrarevolucionària deslliuren ara mateix una decisiva batalla al cor mateix de Barcelona.