Dues mirades

Bondat corporativa

L'anunci de Burger King al Regne Unit animant a comprar a McDonald's té trampa

1
Es llegeix en minuts
Bondat corporativa

Michael Thomas

He tornat a llegir l’Apocalipsi i puc assegurar que no hi ha cap referència a les hamburgueses. Tot i això, estit temptat de pensar que l’anunci de Burger King al Regne Unit forma part d’una versió apòcrifa del llibre de les Revelacions. És un anunci que es pot semblar a la fi del món, almenys del món que hem conegut fins ara. Potser l'han vist. La cadena de menjar ràpid encomana als consumidors que (també) demanin per emportar productes de la competència, començant per McDonald’s i acabant amb el pollastre del KFC, sense oblidar el Pizza Hut i el Taco Bell.

Notícies relacionades

Mai no hauríem pogut imaginar una cosa similar. La propaganda, però, té trampa, i és aquí on m’aferro per pensar que no deixa de ser una promoció interessada i no pas una solidària mostra d’afecte envers els contrincants i, doncs, la trompeta que augura el final dels temps.

Quan parlen de les «cadenes de menjar germanes» diuen que n'hi ha de més ràpides que d’altres (en el benentès que la rapidesa és, per a ells, un valor) i, tot i que elogien la qualitat del Big Mac (bé: «¡No és una mala idea!»), asseguren que el Whopper és l’elecció més encertada. Buf. De debò que m’havia espantat amb tanta bondat corporativa.