Barcelona sostenible

Hotels oberts als veïns

El sector hauria de promoure l'ús de les seves instal·lacions entre els habitants de la ciutat per tornar als orígens que van donar sentit al negoci i orientar el seu futur menys dependent del turisme

Es llegeix en minuts
Hotels oberts als veïns

FERRAN NADEU

Les begudes se serviran a la taula. L’ús de guants i una mascareta serà essencial per accedir al bufet. A l’arribar a l’hotel es prendrà la temperatura corporal i es procedirà a la desinfecció de mans. Aquestes indicacions formen part del missatge que un dels escassos hotels oberts aquests dies a Barcelona remet als seus pròxims clients hores abans que arribin. Els botons de l’ascensor són l’enemic número u, a part de l’àrea de l’esmorzar bufet. La sensació que desprèn la bateria d’informació no pot ser més ambigua: d’una banda, garanteix seguretat; de l’altra, que hi ha molts riscos. L’escenari més distòpic cap en un simple correu electrònic de benvinguda.  

Entrar en un hotel en pandèmia pot ser una experiència comparable a la d’agafar el metro: allà queda un 1 de setembre amb la meitat de viatgers respecte a la tornada a la feina de l’any passat. Però prevencions a part, i assumint que la por és lliure, l’hotel hauria de recuperar en aquests temps agitats el paper essencial que tenia reservat des del seu invent, el que ha anat perdent per obra i gràcia del turisme massiu. Negoci obert per donar comoditat i prestar serveis, des de cafeteria o restaurant fins a piscina o sales de conferències, no només dormitori.

Els hotels en pandèmia es van convertir en hospitals de recolzament als malalts lleus, també a les persones en quarantena, però també han servit com a espai per allotjar viatgers en trànsit o persones sense llar provisionalment en situacions de catàstrofe. La recent arribada de l’huracà ‘Laura’ als EUA va moure les autoritats de Louisiana i Texas a mobilitzar el sector hoteler per garantir refugi als desplaçats per l’efecte de la gran tempesta.

Et pot interesar

 Rastrejar preus d’hotels a la ciutat aquests dies dona noves pistes de les seves penúries, amb preus fins a un 20% més baixos de l’habitual en aquesta temporada. I això els que han obert. El gremi ha demanat el seu rescat econòmic, però més enllà de les injeccions que pugui necessitar el sector com tants altres d’afectats per la crisi, el cert és que no estaria de més un pla per recuperar el contacte amb els barcelonins, tímidament abordat amb la promoció de terrasses i algunes piscines, o la setmana de preus baixos. 

Insisteixen els hotelers a buscar el turista que més gasta, però reservar places a preus avantatjosos tot l’any per als barcelonins podria ajudar-los a reduir la dependència del turista i a  fer-los més sostenibles. Tornar als orígens no seria un pas enrere per enfrontar-se als nous temps.